Friday, June 21, 2013

Budak Cina DAP Racist Menghina Orang Melayu & India Di Malaysia #1Malaysia #TolakPR


Apahal biadap punya budak Cina DAP ni yang membuat kenyataan jika Melayu & India tiada di Malaysia, maka negara ini akan menjadi lebih baik daripada Singapore.

Leslie Ang merupakan jurugambar persendirian yang berasal daripada Johor Bahru namun menetap dan bekerja di negara jiran Singapura membuat kenyataan bilakah orang India dan Melayu akan matang dan Malaysia akan jauh lebih maju seperti Singapura jika Melayu dan India tiada di sini pada ruangan komen di Facebook.

Komen tersebut dikesan pada satu video yang disebarkan di laman tersebut menunjukkan rakaman CCTV berkenaan rompakan yang dilakukan oleh 3 orang (kononnya kaum India). 

Lihat di bawah.


Leslie Ang menulis :

"Indian and Malay when can this two race grow mature? Without them msia (Malaysia) sure better than singapore"

Saya sebagai warganegara merasakan perbuatan Leslie Ang ini sebagai satu perbuatan kurang ajar dan tiada langsung menunjukkan semangat perpaduan dan saling menghormati antara kaum. Leslie hanya mementingkan kaumnya saja yang kononnya hebat menerajui negara tanpa kaum-kaum yang lain atau dalam bahasa mudahnya ialah KIASU.

Apa yang hebatnya negara jiran tersebut berbanding negara Malaysia?

Hanya kerana negara mereka bersih ker atau kerana mereka mempunyai Universal Studio atau kerana mereka berjaya mendisiplinkan rakyat dengan wujudnya pelbagai jenis denda atau kerana mereka berjaya mengekang kesesakan jalan raya dek kerana harga kereta yang sangat mahal berbanding di Malaysia.

Inilah yang terjadi andai kita selalu memandang hebat dan tinggi kepada negara-negara lain. Sedangkan negara kita Malaysia jauh lebih ke hadapan berbanding mereka.

Leslie Ang, saya beranggapan kamu sebagai budak Cina DAP mentah yang hanya mengambil tahu perkembangan negara melalui media-media sosial dan tidak menonton televisyen apatah lagi membaca surat khabar harian. Mungkin pada kamu, orang Melayu dan India tidak diperlukan tetapi berapa ratus ribu orang Cina, Melayu dan India saling bergantung harap sesama sendiri.

Saya berandaian bahawa mungkin semasa kamu membesar, kamu tidur, meniarap dan berjalan di sekeliling kamu hanya ada kaum kamu saja. Dan disebabkan hal tersebutlah kamu berandaian bahawa kaum India dan Melayu lebih baik tiada di sini.

Saya percaya, pembaca artikel ini akan merasakan bahawa kami tidak perlukan anda di Malaysia kerana anda tidak menyumbang kepada pembangunan ekonomi negara apatah lagi menyumbang kepada kemajuan kaum kamu di sini.

14 comments:

  1. apa nk heran..mereka ni tlh dimomokn oleh ibubapa mereka sendiri sejak dari kecil.konon melayu ni itulh....inilh...beginilh....diorg takut persaingan.

    ReplyDelete
  2. Percaya lah, Leslie ni bukan seorang dalam pemikirannya. Perasaan Leslie dikongsi ramai sebangsanya. Bezanya mereka tidak melafazkannya. Melayu pun sudah fed up dengan orang macam ni. Jangan bagi muka lagi. Cukuplah mereka tak hormat bangsa lain. Kita pun tak perlu hormat mereka. Jangan sampai orang Melayu menyampah..

    ReplyDelete
  3. bangsa cina nie mmg x sdr diri...manusia cina yg mcm nie halau jer dr malaysia ok kot

    ReplyDelete
  4. kalau dia buat kenyataan itu di singapura.memang dia akan di dakwa kerana perkauman.malaysia tak kan diam aja?

    ReplyDelete
  5. better than singapore then move there la. wat r gud things bout singapore? so much freedom of speech till they captured n penalised people who condem their govt n banned social media? go n move to singapore la why stay in malaysia it is not favour n victimised n descriminised u!

    ReplyDelete
  6. malaysia tak maju pun takpe, asalkan makhluk jahanam mcm ko takde kt malaysia. go to hell lesliee gampang

    ReplyDelete
  7. setuju... Leslie Ang... we don't need u in malaysia

    ReplyDelete
  8. Kelancangan budak ini bukan hanya kerana perangainya tapi juga kerana kelemahan undang2 hukum yang ditidak ditindakkan keatas beliau dan juga yang lain sering melakukan 'sedition act'.DiSingapura banyak perkara begini yang berlaku 'seditous'akan ambil tindakan seperti apa yang telah berlaku.Malaysia negara hukum tapi mana Hukumannya?Ayuh tegakkan hukum pasti semuanya aman.

    ReplyDelete
  9. Ini seekor lagi manusia kelahiran babi peliharaan seekor cina dapig telah sinonim babi dengan cina dipisah tiada. Diharap kerajaan jangan hanya amaran tetapi sekiranya anak babi ini memasuki ke negara kita masukkan saja kedalam lokap..cina pukimak...keturunan yang asalnya adalah perhubungan babi dengan manusia berketurunan cina

    ReplyDelete
  10. bukan salah budak itu... tetapi sikap pecah dan perintah kerajaan meluaskan jurang perbezaan antara kaum.oleh kerana itu, masih ramai masyarakat melayu, india dan china takut untuk bergaul sesama sendiri dengan itu persilihan antara mereka adalah kurangnya pemahaman terhadap kaum yang lain.

    ReplyDelete
  11. Leslie lu besar punya siaaaaaaaal dan bangkaaaaaaai.

    ReplyDelete
  12. cuba lah fikir dari sudut positif org melayu yg leslie ckp tu

    ReplyDelete
  13. KITA YANG TAK MEMERLUKAN CINA UNTUK TERUS MAJU DAN BERJAYA. CUKUPLAH MELAYU, INDIA DAN SABAH SARAWAK. SURUH MEREKA MIGRATE TERUS KE AUSTRALIA TAK BOLEH KER???? KAT SANA NEGARA LUAS DAN RAKYAT PUN TAK RAMAI.

    ReplyDelete
  14. apa yg dia cakap tu mmg benar.. jgn kita asyik salahkan org lain dan maki org lain je.. bertaubatlah..

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...