Full Width CSS

Peniaga Cina DAP Sifatkan Penutupan Jonker Walk Berunsur Dendam #1Malaysia #TolakPR


Pada setiap malam Jumaat , Sabtu dan Ahad, Jonker Walk di Melaka ditutup untuk sebarang lalu lintas. Ini memboleh para peniaga melakukan urusan perniagaan.Malangnya perniagaan disekitar Jonker Walk dimonopoli 100% oleh peniaga cina. Tiada ruang langsung diberikan kepada peniaga Melayu.

Penutupan Jonker Walk juga menyebabkan berlakunya kesesakan yang teruk di bandar Melaka sehingga ke Ayer Keroh. Rungutan rakyat yang mahu Jonker Walk tidak ditutup kepada lalu lintas telah mendapat perhatian KM Melaka, dan atas alasan itu beliau mengarahkan penutupan sementara Jonker Walk selama sebulan sebelum keputusan rasmi dibuat setelah kajian trafik dilakukan di dalam tempoh tersebut.Penutupan Jonker Walk telah menimbulkan kemarahan para peniaga cina. Hampir 100 peniaga cina telah melakukan demonstrasi HARAM bagi membantah penutupan Jonker Walk. DAP melakukan provokasi rasis kononnya KM Melaka membuat keputusan balas dendam terhadap pengundi cina yang hampir 97% menyokong parti mereka pada pru yang lepas. Hari ini dilaporkan oleh akhbar Sin Chew, bahawa larangan berniaga di Jonker Walk oleh KM Melaka ini akan dicabar, pada Jumaat ini.

Mereka akan berkeras berniaga seperti biasa dan mencabar larangan kerajaan negeri.Kita lihat, apa tindakan kerajaan negeri terhadap mereka yang terang-terangan cuba melanggar undang-undnag negeri.

Jika kerajaan Cina DAP biole meruntuh premis perniagaan milik Melayu sesuka hati. Menutup bazar ramdahan yang rata-ratanya dijalankan oleh peniaga Melayu sesuka hati, berlandaskan kepada undnag-undang, mengapa tidak kerajaan negeri Melaka?Adakah undang-undang hanya terpakai terhadap kaum Melayu, tidak terhadap kaum Cina?

P/s : Tutup je kawasan tu pasal kat situlah juga ada perniagaan 'sewa' ayam.

Post a Comment

3 Comments

  1. Minta cina2 tu merayu pada PM. Kalau tak dapat minta pada RM. Mesti dapat! CM Melaka boleh jadi tunggul jer lepas ni.Nasib kita UMNO ni serupa undi DAP!

    ReplyDelete
  2. Klalau dendam pun apa salahnya. Kau dah tak suka Melayu kan. Kau dah tak suka BN kan. Kata nak ubah. Ini kalilah, dah berubah pin.

    ReplyDelete
  3. Makin jahat si PEBGGANAS/SAMSENG macam KONGSI GELAP DAPigs ini! Asyik nak gertak BUMIPUTERA Melayu/Islam dan Bumiputera lain, terutamanya yang juga Islam! Pemimpin Bumiputera Melayu/Islam dan Bumiputera lain, jangan tunjuk takut lansung kepada ancaman berterusan dan makin GANAS DAPigs ini – bahkan baik kembalikan segala hak BUMIPUTERA termasuk DEB termasuk perumahan untuk Bumiputera di tanah-tanah kerajaan dan biasisiwa khas.

    Di Israel, yang asyik bunuh, penjara dan menindas Bumiputera Palestin, termasuk dengan mengambil hanya imigran Yahudi dari merata cerok, dan memberi hak istimewa termasuk perumahan dan pendidikan, untuk bangsa Yahudi dari askar (yang tiada Bumiputera Palestin) - tak juga dihentam si pencinta "demokrasi dan hak asasi manusia" dari Barat (kononnya - bahkan Israel si penjajah ganas ini adalah sekutu kuat si Barat hipokrit laknat)!

    Juga rejim Cina penjajah Singapura yang menindas Bumiputera Melayu/Islam - juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Zionis!

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam dan umatnya, serta bangsa dan hak Bumiputera.

    (PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..