Full Width CSS

#PRKKualaBesut : Lebih 3,000 Nelayan & Pengusaha Bot Peranginan Akan Mendapat Manfaat Projek Mendalamkan Muara #1Malaysia #TolakPR @NajibRazak @MuhyiddinYassin @ahmadmaslan


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan peruntukan sebanyak RM250 juta bagi melaksanakan projek mendalamkan muara Sungai Besut yang cetek.

Projek yang dijangka dapat bertahan dalam tempoh yang panjang dijangka dapat mengakhiri masalah berulang yang dihadapi para nelayan dan juga bot pelancong untuk keluar masuk dari jeti tersebut.

Beliau berkata, projek mendalamkan muara sungai itu dijangka bermula pada awal tahun depan selepas laporan kajian selama enam bulan dibentangkan.

Katanya, Unit Penyelarasan Pelaksanaan (ICU) Jabatan Perdana Menteri akan mengeluarkan peruntukan sebanyak RM500,000 bagi melantik perunding menjalankan kajian berkenaan.


"Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bersetuju projek mendalamkan muara Sungai Besut dijalankan. Perkara ini sudah dikemukakan sekian lama.

"Projek ini akan memudahkan nelayan dan pelancong kerana Menteri Besar sudah memaklumkan bahawa projek secara ad hoc membabitkan RM10 juta hingga RM20 juta tidak bertahan lama dan perlu dibuat secara jangka panjang," katanya.

Post a Comment

1 Comments

  1. Alhamdulillah semoga ia menjadi kenyataan di bawah ADUN baru nanti.

    Tapi tolonglah sama sekali jangan beri peluang pada kaum kuffar cinabeng bertapak di Kuala Besut...kami orang Kuala Besut tak kira samada dari UMNO atau PAS memang benci pada kaum cinabeng lahanat ni. Pergi berambus cinabeng.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..