Wednesday, September 11, 2013

Alhamdulillah Ada Lagi Pihak Yang Sedar Pentingnya Sejarah Malaysia #TandaPutera


Ramai yang menghukum Tanda Putera sebagai agenda propaganda UMNO untuk membakar api perkauman sebelum menontonnya. Ini satu sikap melulu dan tidak adil. Yang menyedihkan, bukan sedikit Melayu yang turut serta dalam kempen memboikot filem ini yang didalangi DAP. Tanpa sedar mereka meletakkan diri mereka setaraf dengan LEMBU belaan kafir harbi yang takut dosa-dosa mereka ke atas orang Melayu dan Negara ini daripada diketahui umum.

Ramai yang tidak tahu Tanda Putera mengisahkan tentang kekentalan semangat dua pemimpin ulung UMNO yang bertarung dengan penyakit maut demi untuk memastikan Negara aman dan makmur. Ramai yang tidak sedar betapa susahnya hidup rakyat ketika darurat 13 Mei dahulu. Dan ramai juga yang tidak tahu situasi yang membawa kepada peristiwa 13 Mei itu sama seperti apa yang berlaku sekarang.

Sebab itulah DAP seperti cacing kepanasan apabila Tanda Putera ditayangkan kepada umum. Mereka seboleh-bolehnya tidak mahu rakyat melihat gelagat Lim Kit Siang dan chauvinis-chauvinis Cina kencing di tiang bendera Malaysia di hadapan rumah MB Selangor ketika itu, Arwah Datuk Haron Idris, sebagai penghinaan yang Selangor sudah jatuh ke tangan cina DAP.

Ramai juga yang tidak tahu pun, satu pembunuhan beramai-ramai telah dilakukan oleh chauvinis DAP dalam satu pawagam di Kuala Lumpur ketika peristiwa 13 Mei dahulu. Sehingga kini, DAP tidak pernah menyesal atau menyatakan permohonan maaf di atas apa yang berlaku kepada orang Melayu.



Atas dasar tanggungjawab inilah, Restoran Sekinchan Ikan Bakar, telah menaja satu tayangan khas filem Tanda Putera kepada 150 penduduk kampung dari Sg. Besar, Selangor. Tayangan khas yang akan diadakan hari ini pada jam 6 petang di Mid Valley Megamall Kuala Lumpur adalah sebagai satu usaha untuk menanam sifat patriotik dan bersyukur, terutamanya kepada generasi muda hari ini. Pada kami, ini adalah satu usaha murini yang patut mendapat pujian kerana ia bukan sahaja dapat membentuk minda anak-anak muda hari ini, malah membantu industri perfileman negara.

Usaha yang dilakukan oleh pihak Sekinchan Ikan Bakar ini sepatutnya menjadi contoh kepada semua dan jauh lebih mulia dan berbaloi daripada memberi geran membuat filem kepada cina bangsat yang menghina Negara!

No comments:

Post a Comment

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...