Full Width CSS

Gambar #TandaPutera Sebelum Dimasukkan Effect Dijadikan Bahan Pembangkang Untuk Kerja Sabotaj #1Malaysia


Baru-baru ini heboh tersebar di internet tentang filem Tanda Putera kononnya terdapat banyak kesilapan seperti adanya aircond, Proton Iswara, smoke detector, cctv dan banyak lagi sedangkan scene filem itu adalah pada tahun 1960-an.

Ianya dibuktikan dengan beberapa gambar yang dikatakan scene dari filem sebagai bukti kepada orang ramai. Anda boleh lihat gambar di bawah ini.


OhArtis dah menonton filem ini sebanyak 2 kali. Pertamanya ketika tayangan media tempohari dan yang terbaru sekali lagi kami menonton di Midvalley bersama keluarga di hujung minggu. Kalau belum baca ulasan, boleh baca review yang dah disediakan sebelum ini.

Cuma apa yang menghairankan, 2 kali kami tonton tu, tiada sekali pun kami perasan tentang kelemahan-kelamahan yang di hebahkan itu. Cuma sujujurnya, ada satu kelemahan yang jelas iaitu sebuah motor polis menggunakan nombor pendaftaran WSN XXXX yang sepatutnya tak wujud lagi ketika itu.

Tentang tuduhan yang dilemparkan, sekalipun memang tak pernah nampak. Jadi untuk mendapatkan penjelasan tentang hal ini, pihak penerbitannya telah bersuara untuk menafikan tuduhan semua kelemahan tersebut.

“Ada usaha untuk sengaja aniaya dan memboikot filem Tanda Putera secara berterusan. Mereka ambil gambar-gambar dari galeri kami untuk tunjukkan aircond, kereta, smoke detector, cctv dan sebagainya. Sebenarnya semua ini gambar rujukan/gambar still camera. Dalam filem alat2 ini & prop2 moden dah dibuang melalui kesan khas.

Jadi kalau ada yang mengaku dia dah tengok filem ini dan nampak kesilapan ini, mereka BOHONG. Sah-sah mereka belum menonton pun. Ianya sengaja dicipta untuk membuatkan penonton hilang minat untuk menonton filem ini.

Apapun nilailah sendiri bila dah tengok. Pendapat semua orang berbeza-beza. Ada yang suka dan tentulah ada yang tidak. Tapi janganlah sampai kata yang bukan-bukan.”


Jadi inisiatif kami di OhArtis untuk meleraikan perkara ini diharapkan diambil kira oleh orang ramai agar tidak terus percaya dengan hebahan yang menuduh dengan sebarangan. Elakkan kita diperbodohkan dengan tipu-helah untuk sabotaj sesetengah filem.

Kita sendiri ada mata, ada akal dan ada fikiran, kita sendiri boleh tonton dan nilaikan sendiri. Buat apa perlu dengar kata orang sedangkan jelas pandangan kita dan mereka sentiasa berbeza dalam pelbagai perkara. Apapun semuanya terletak di tangan anda.

Sumber : Oh Media

Post a Comment

0 Comments