Saturday, October 19, 2013

Macha Ni Cakap Jer Lebih Tapi Penakut #1Malaysia

YB Surendran Takut?
Cuba Baju Kalis Peluru Tapi Belum Tandatangan? 

Setelah banyak bercakap sambil membazir air liur, Naib Presiden PKR, N Surendran dilaporkan telah mencuba mengenakan baju perisai polis sebagai persediaan untuk menyertai operasi polis.


Namun malangnya, menurut laporan, beliau masih belum menandatangani perjanjian indemniti yang diperlukan oleh pihak polis.Surendran, seorang peguam dan ahli parlimen PKR bagi Padang Serai, berkata terdapat bahagian dalam perjanjian itu yang perlu dibincangkan dengan penasihat undang-undangnya dan pemimpin parti itu.

Menurut penasihat undang-undangnya, R Sivarasa, indemniti itu, antara lain, membebaskan polis daripada tanggungjawab jika berlaku sebarang kejadian, dan Surendran tidak boleh membuat sebarang tuntutan terhadap kerajaan Malaysia, pihak polis, ketua polis negara, atau mana-mana pegawai yang terlibat dalam operasi itu.

Sivarasa berkata beliau telah menasihatkan Surendran supaya tidak menyertai operasi polis itu, manakala Surendren memberitahu media bahawa beliau masih bersedia untuk meneruskannya, tertakluk kepada perbincangannya dengan pemimpin parti dan penasihat undang-undangnya.

Katanya, beliau tidak meminta jaminan supaya tiada apa yang akan berlaku ke atas dirinya (dalam operasi itu). Surendran berkata, ini kerana memang akan terdapat risiko apabila terlibat dalam operasi dengan suspek yang bersenjata.

Katanya, beliau tidak meminta sesuatu yang sangat tidak munasabah untuk memastikan supaya beliau tidak cedera, sambil menambah bahawa sedikit keraguan mereka ialah apabila pihak polis berkata mereka (polis) tidak boleh dipertanggungjawabkan jika apa-apa berlaku. Itu, tegas Surendran, adalah satu cadangan yang berbeza sama sekali.

6 comments:

  1. Kalau aku peluang untuk turut sama dalam operasi tu ,aku akan tembak india ni dulu sebelum tembak penjenayah yang lain

    ReplyDelete
  2. Sendiri mahu, sendiri tanggong lah. Ape ke hal Polis nak bertanggungjawap kalau terjadi sesuatu pada mu. Ni bukan operasi nak menyelamatkan nyawa kamu. Ni operasi nak menangkap penjenayah. Kalau sudah rasa kebal, lu jalan dulu lah.

    ReplyDelete
  3. Dey Tambi.... apa lagi tunggu? Sainlah itu indemniti.....apa pasal tangguh2? Sekarang baru rasa takut ka?... Dulu cakap punya lupa pasal orang lain punya susah.... Ingat sendiri punya saje.... Sekarang takut ke...dehy...bodo la....

    ReplyDelete
  4. Pakcu Rantau PanjangOctober 20, 2013 at 3:25 PM

    Masuk aja PERKESO atau mana-mana insurans baru ada jaminan untuk lepas dari peluru penjenayah. Paling tidak dapat duit papasan kalu terkena...?. Atau suruh penjenayah shot kat baju kalis peluru tu..kan selamat. Baru sedap hati buat operasi bersama...baru tahu tugas PDRM senang ke susah..asyik komen tak tentu hala sapa-sapa pun boleh maa.....

    ReplyDelete
  5. aduh, ape BAHALOL ni takut sangat??? Bukan hanya nak tahu pihak polis ikut SOP ke tak bila menahan / menangkap penjenayah? Kalau hanya nak melalak macam keling botol je lebih baik tak payah jadi hero paria sangat seperti sebelum ni...!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  6. dia ingat mcm filem tamil....biasalh keeling memang mcm tu. auta aje lebih....hahahahahahahhahaha

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...