Full Width CSS

#PemilihanUMNO : @KhairyKj Cuba Gagalkan Perjuangan Ikhlas @MukhrizMahathir #BeraniBerubah #1Malaysia #PAU2013 #PAU13

Pertama sekali saya ingin mengucapkan tahniah kepada YB Khairy Jamaluddin (KJ) kerana telah memenangi kerusi Ketua Pemuda UMNO Malaysia. It was a convincing win.

Walau bagaimanapun, setelah memenangi kerusi Ketua Pemuda KJ nampaknya cuba mempengaruhi ketua - ketua Pemuda UMNO Cawangan dan G10 supaya TIDAK mengundi Datuk Paduka Mukhriz Mahathir (MM). Umum mengetahui bahawa KJ dan MM tidak berkawan baik, namun begitu bagi saya tindakan KJ ini dapat dilihat sebagai satu tindakan sabotaj terhadap MM.

Sokongan terbuka KJ terhadap Hishamuddin satu usaha untuk jatuhkan MM

Melalui analisis yang dilakukan oleh blogger Life of Annie, hanya 1% sahaja orang menyokong Hishamuddin menjadi Naib Presiden.

Hishamuddin dapat 1% dari popular vote

Setelah melihat analisis ini dan satu lagi analisis yang dilakukan oleh Syed Akhbar Ali, terbukti Hishammuddin ketinggalan dalam perebutan kerusi Naib Presiden. Namun tindakan KJ dengan terbuka menyokong hishamuddin MUNGKIN akan melonjak hishamuddin memenangi kerusi Naib Presiden tetapi persoalannya siapa akan terkubur?

JIka dilihat trend pemilihan, pemimpin yang mendahului persaingan Naib Presiden adalah Zahid Hamidi, diikuti oleh Mukhriz Mahathir dan ketiga Ali Rustam. Melihat kepada senario politik semasa dan penglibatan KJ secara terbuka menyokong Hishamuddin, saya rasa Ali Rustam yang akan jatuh dan bukan MM. Kenapa saya cakap begini adalah kerana hari ini kita dikejutkan pula dengan berita Ali Rustam sedang disiasat oleh Polis:


Adakah tindakan ini akan menggagalkan cubaan Ali Rustam untuk menang? Wallahualam. Tetapi saya berpendapat tindakan ini ada kaitan dengan Hishamuddin kerana sebagai bekas menteri KDN, beliau masih mempunyai ramai kenalan dalam PDRM dan MUNGKIN mempengaruhi siasatan.

Saya lihat paksi KJ & Hishamuddin yang cuba menjatuhkan MM akan backfire kerana penyokong Ali Rustam akan memberikan sokongan penuh mereka kepada MM jika Ali Rustam dilarang bertanding kerana mempunyai kes polis.


Post a Comment

0 Comments