Full Width CSS

#PemilihanUMNO : Lim Guan Eng Jeles Shahrizat Dipilih Menerusi Undi Sistematik #UMNO


Ikutkan hati saya, memang tak nak keluarkan artikel ni kerana rasa sakit hati dan marah kepada Ketua Pergerakan Wanita, Shahrizat Abd Jalil ni masih lagi berbirat di dalam hati.

Tapi dek kerana saya ni sebagai seorang Pemuda Melayu yang ikhlas berjuang dan menepis keceluparan Pembangkang yang mencaci pemimpin UMNO, saya tetap terbitkan juga artikel ini. 

Ok back to da picture kat atas tu, nampak tak tweet dari Lim Guan Eng, Ketua Menteri Diktator Penang yang sibuk mencaci pemimpin pilihan Wanita UMNO Malaysia.
Apahal Lim Guan Eng sibuk nak meroyan dengan kemenangan Shahrizat? 
Apa yang dia tak puas hati?
Lu Lim Guan Eng, Cina DAP yang tak paham pemilihan UMNO yang pertama kali dilakukan melibatkan 110,765 perwakilan Wanita mewakili 191 bahagian dari seluruh negara.

Ini undi bukan boleh main² punya. Untuk Pemilihan kali ini, UMNO menggunakan sistem Electoral College yang jauh maju ke hadapan berbanding parti² lain.

Confirm DAP pun tak guna sistem macam ni lagi lah pasal DAP parti RASUAH di mana jawatan² tertinggi dipegang oleh anak beranak dan saudara mara. Macam mana jawatan² tersebut boleh dibuat begitu, jawapannya adalah perlakuan rasuah di dalam parti yang melibatkan calon.

Saya berani jamin kalau DAP guna pakai sistem seperti UMNO, sudah tentu awal² lagi Guan Eng tewas teruk. Kepada Guan Eng, saya sarankan lebih baik senyap dan duduk diam² jaga lu punya negeri Penang sana ma.

Puiii~

Post a Comment

0 Comments