Full Width CSS

Timbalan Menteri Sengaja Bakar Sentimen Keagamaan #1Malaysia @NajibRazak @TengkuAdnanReal


Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waythamoorthy, hari ini menyelar Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor sebagai tidak berhak mencampuri urusan Hindu.

Menggunakan kedudukannya sebagai Pengerusi Persatuan Hindraf Malaysia, P Waythamoorthy, menyatakan Tengku Adnan tiada hak menyatakan apa yang tempat suci dan apa yang kuil. (“no business in interpreting what amounts to a shrine or temple”).

“Sebagai Menteri Wilayah Persekutuan, beliau sepatutnya menghormati perasaan dan sensitiviti penganut Hindu, bukannya mempertahankan tindakan tidak bertanggungjawab Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.” "As a federal minister he should respect the feelings and sensitivities of Hindus, instead of justifying an unconscionable act by the Kuala Lumpur City Hall (DBKL)."

Keputusan merobohkan ini merupakan arahan Mahkamah dan perlu dilaksanakan oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur. Sekira Tengku Adnan tidak berhak mempertahankan para pegawai DBKL yang menjalankan tugas dan arahan Mahkamah, siapakah yang layak?


Ini bukan isu agama Hindu. Ini isu undang-undang. Jika Waytamoorthy sebagai Timbalan Menteri tidak boleh menghormati undang-undang, apakah rakyat Malaysia perlu patuh kepada undang-undang?

Kuil tidak diruntuhkan. Sepatutnya sebagai Timbalan Menteri dan Pengerusi Hindraf, Waythamoorthy menggunakan kedudukannya untuk menyelesaikan masalah, bukannya membakar sentimen keagamaan.


Ini merupakan kali ketiga Waythamoorthy menghina Mahkamah dan pihak berkuasa. Sebelum ini beliau mempertikaikan tindakan Mahkamah kerana tidak membebaskan abangnya.

Lihat video kenyataan Ku Nan berkenaan isu kuil. Klik sini http://youtu.be/Grwbankq0z8

Post a Comment

3 Comments

  1. itu la pasal! dah tau ular, apasal pulak pegi bela. tok najibpun satu haru, ular hindraf ni jenis ular liar tak reti bahasa, apasal ambik masuk kabinet? tak esok, lusa mesti mematuk punya. haru sungguh la tok najib ni. oh ya, sebagai langkah keselamatan dan keselesaan untuk tok najib, baik pecat je. esok lusa roboh pulak kabinet dapur sri perdana tu....kawan tolong peringat jer...

    ReplyDelete
  2. Sapa yang lantik pariah ni jadi Timbalan Menteri ? Sebelum nak marah pada pariah ni, marah dulu pada orang yang meletak pariah ni dikedudukannya sekarang ini.

    ReplyDelete
  3. Mengapa tak saman saja keling tu atau buang saja dari kabinat.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..