Full Width CSS

Anak-Anak Cina Nak Terbalikkan Kereta Polis @PDRMsia #1Malaysia @NajibRazak #GulingGulingMacamTenggiling


Sebelum kenyataan tak kenang jasa dikeluarkan oleh bekas Ketua Pemuda MCA Wee Ka Siong, saya memang takda sedikit pun rasa sentimen kepartian dan perkauman dengan orang-orang Cina.

Namun apabila Wee Ka Siong mengeluarkan peringatan kepada UMNO melalui ucapan pada Kongres Pemuda MCA minggu lepas, saya merasakan sudah tiba masanya saya kikiskan sikit respect saya pada orang-orang Cina MCA. Apabila MCA memperingatkan kaum lain terutama bangsa Melayu untuk menghormati kaum mereka kerna sikap akut sensitif dan Barisan Nasional (BN) bakal kehilangan sokongan orang Cina pada PRU 14 akan datang, ini suatu perkara yang saya sendiri tidak boleh menerimanya.Apa hal Cina kaum pendatang ini cuba 'mengugut' orang Melayu? Padahal tanggungjawab untuk memberi khidmat dan penerangan di peringkat rakyat kaum Cina adalah kerja MCA dan GERAKAN bukannya UMNO.

Lihat gambar di atas, di mana pula rasa tanggungjawab MCA untuk membantah perbuatan biadap oleh anak-anak kaum mereka. Mahu tunggu Polis keluar dan tangkap salah seorang daripada mereka ker dan kemudian baru lah MCA nak melalak umpama sakit seperti memasukkan tin Coca Cola ke dalam punggung sendiri?

Apakah MCA sebenarnya menyokong sama perbuatan ini atau sebenarnya juga MCA takut untuk menegur kebiadapan kaum mereka sendiri.

Bagi saya mudah saja. Jika MCA nak menegur bangsa lain, adalah lebih baik ditegurkan terlebih dahulu anak-anak Cina yang tidak diajar menghormati bangsa lain semasa kecil.

Sikap jengkel MCA ini bukan saja baru kelihatan hari ini tetapi sudah banyak kali ianya terjadi dan bagi parti seangkatan di dalam BN, mungkin sudah malas mahu menegur sikap keras kepala MCA yang kononnya merasakan sumbangan kaum Cina begitu banyak memenangkan BN pada PRU 13 yang lepas.

Come on lah MCA, janganlah jadi umpama nyamuk di seberang diteropong tapi gajah berak di depan mata dibiarkan saja. Berhentilah daripada menjadi bossy dengan menyibuk urusan orang lain. Fokuskan kepada cara bagaimana MCA meyakinkan kaum Cina untuk terus menyokong BN.

Sent from Yahoo Mail on Android

Post a Comment

1 Comments

  1. Wee ka siong memang kurang ajar : hina sultan Johor , hina melayu, hina umno, tak buat apa pun di Johor . Masuk mca untuk jawatan menteri saja. Pru 13 ajak orang cina kencing bn dan Najib di seluruh negara. Ingat pm Najib jangan lantik cinabeng ini jadi menteri kabinet sehingga mca menang 50 peratus dalam pru 14.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..