Full Width CSS

Bayar Tiket Separuh Harga Punca Kakak Nih Duduk Atas Lantai? #1Malaysia @NajibRazak #Lifestyle



Kasihan saya melihat gambar di atas ini. Apalah nasib kakak berbangsa Melayu ini yang mengandung terpaksa duduk di atas lantai sebuah tren di Kuala Lumpur.

Adakah kerana kakak ini hanya membayar separuh daripada harga tiket asal ataupun kakak ini buntu fikirannya sehingga terpaksa duduk di atas lantai.Lebih mendukacitakan apabila beliau duduk di tepi 2 buah kerusi yang kebiasaannya digunakan oleh Orang Kelainan Upaya (OKU) dan sama waktu dengannya termasuk ibu-ibu mengandung.

Sikap penumpang Cina yang duduk di situ tanpa ada rasa prihatin dan kasihan kepada ibu mengandung ini amatlah dikesali dan dianggap sebagai hanya mementingkan diri sendiri. Agaknya sampai bila mentaliti rakyat yang bangang ini akan dapat diatasi?

P/s : Cina DAP ker Cina MCA ni?

Post a Comment

3 Comments

  1. Masa kecik2 cikgu aku ajar sifir 2 x 5 = 10.......5 x 2 = 10. Cikgu tanya murid dalam kelas, sama tak jawapan ni? Murid-murid. jawab "SAMA CIKGU ! "

    ReplyDelete
  2. Apa nak heran, bangsa kiasu memang macamtu tapi perasan dioranglah yg paling bersivik
    minded, bangsa Melayu mmg selalunye bodoh dan terkebelakang dlm kamus bangsa ni.
    Hak diorang saja yg sentiasa diperjuangkan, hak org lain akan sebolehnya dirampas.

    ReplyDelete
  3. Memang selalu dilihat kejadian seperti ini berlaku.......tapi dari pengalam aku kebanyakan yang berperangai tak semengahni adalah bangsa cina dari luar bukan cina Malaysia .

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..