Full Width CSS

Sudah Beratus Tahun Umat Islam Mengerjakan Solat Fardhu, Kenapa Kali Ini Kaum Lain Cuba Jadi Bodoh Tak Bertempat #1Malaysia @NajibRazak


Bila timbul saja isu yang membabitkan Islam di Malaysia ini maka berlambak-lambaklah kenyataan bodoh, racist dan bongok kelihatan di timeline Facebook dan Twitter.

Sebagai contoh hari ini apabila isu kalimah Allah ditimbulkan semula oleh seorang Paderi Kristian, Lawrence Andrew yang mendakwa kalimah Allah boleh digunakan oleh penganut Kristian. Maka bertebaranlah status-status rakyat Malaysia yang bodoh sombong.Lihat seperti status Facebook Peter Ha & Desmond Yongkor.

Agaknya mereka berdua ni sudah berapa lama tinggal di Malaysia? Sehinggakan mereka sendiri tidak tahu berapa waktu solat umat Islam ketika waktu bekerja.

Untuk info, waktu solat umat Islam ketika di sebelah siang (waktu bekerja 9am - 6pm) mempunyai 2 waktu saja iaitu ;-
Zohor (1pm - 1:40pm)
Asar (4pm - 4:40pm).

* Begitu juga hari Jumaat.

Pelik juga bila kaum lain mempersoalkan solat 5 waktu umat Islam menjadi MASALAH dan bebanan kepada syarikat-syarikat mereka ini.

Apakah syarikat kaum mereka akan rugi besar dan diisytiharkan bankrap jika ada pekerja Muslim mengambil masa 5minit - 10minit menunaikan solat fardhu?

Seperkara yang harus difahami oleh majikan, jika majikan ikhlas dan bertoleransi sesama agama sudah pasti pekerja sendiri akan berdoa untuk kebaikan syarikat mereka bekerja.

Untuk makluman kepada orang yang mempercayai penulisan bodoh 2 orang tu, saya ingin memberitahu bahawa Tuhan kami tidak menurunkan makanan dari langit tetapi kami gelarkan ianya sebagai rezeki. Rezeki tidak mengira tempat dan masa. Bila-bila saja ketentuan Tuhan tetapkan kita akan menerima rezekiNya.

Kepada kaum-kaum lain, peringatan janganlah sengaja cuba meniup api kemarahan dan perkauman rakyat di sini. Cuba belajar dan melihat cara hidup umat Islam. Bukan kena bayar pun.

Post a Comment

1 Comments

  1. Dengan ini diminta semua muslim menyatakan kompeni mana yg x bg pekerja solat..supaya kita boikot produk dan perkhidmatan mereka...org muslin pon senang x minta keje kt situ..kerna byk lagi syarikat muslim yg ada..so bole elak diskriminasi dr awal...yg penting biar kompeni tu lingkup..sbb baru dia tau rezeki tu dr Allah yg satu..Allahuakbar!!!

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..