Sunday, March 23, 2014

Kalau Takda Kerajaan #BarisanNasional, Belum Tentu Nasib Kau Jadi Cikgu Sekolah #puiii #1Malaysia @NajibRazak @TengkuAdnanReal @MuhyiddinYassin


Kurang ajar!!!! Seorang guru berpangkat DG44 di Sekolah SMK Presint 18(1) Putrajaya dikesan menggunakan laman facebook sebagai tempat untuk beliau memaki-hamun kerajaan yang memerintah negara sekarang dan menghasut membenci kerajaan.

Ini berdasarkan kepada bukti printscreen yang dikongsikan oleh beberapa orang sahabat dalam wassap group yang berasa tidak puas hati dengan tindakan kurang ajar guru terbabit.


Sungguh kurang ajar bila seorang guru yang sepatutnya menjadi contoh teladan kepada para pelajar dan masyarakat mula bertindak memaki hamun kerajaan yang memberikan beliau pelbagai kemudahan sesuai dengan profesion beliau seorang guru.

Sebagai seorang guru beliau seharusnya bertindak neutral dan jika mahu berpolitik pun janganlah sampai memaki hamun dan memfitnah kerajaan dengan kata-kata yang kurang ajar. Apakah tulisan beliau dalam facebook beliau ini tidak akan dibaca oleh anak murid beliau yang menjadi"friend facebook" beliau. 


Adalah diharapkan pihak yang berkaitan terutama pihak Kementerian Pendidikan yang dimenterikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengambil tindakan yang sewajarnya ke atas guru yang kurang ajar seperti ini agar beliau tidak melahirkan lebih ramai anak murid yang kurang ajar seperti beliau di masa akan datang.

Ia juga boleh dijadikan tauladan kepada guru-guru lain agar jangan lari dari matlamat asal sebagai seorang guru adalah mendidik anak murid menjadi manusia berguna di masa depan dan bukannya melahirkan manusia kurang ajar seperti Adam Adli dan Safwan Anang.

 

P/s : agak-agak la kalo nak berpolitik pun... gunakan kuasa mengundi masa Pilihanraya Umum nanti la cikgu ooooooooiiiii..

Sumber : Kulaan Niring

6 comments:

  1. mengundi kerajaan BN haram.....makan gaji dengan kerajaan BN halal pulak....letak jawatan pg mengajar kat PASTI...

    ReplyDelete
  2. Org2 bangsat yg camni lah yg memberi nama buruk pada kerajaan. Penjawat awam tapi asyik menyalahka semua yg.kerajaan buat. Sibuk berpolitik kerja tak buat. Besok bila dap peringah kerajaan pada muka kau besok...kalu ikut meritokrasi dia ni dah zure tak layak jadi cikgu fapi atas dasar kerajaan BN dptlah dia jadi cikgu tapi tak sedar diuntung. Bodoh sombong bangang tak boleh diajar tu murid2 pun tak pandai2

    ReplyDelete
  3. kemunkinan salah satu dari wayar dlm otak cikgu ni dah terputus.....mohon di semak dan siasat....

    ReplyDelete
  4. Org yg macam ni kena dambil tindakan tegas agar menjadi tauladan pada guru2 lain,ini ibarat minta duit dgn bapa pas tu kata bapa dia x baik"Ada kah patut"cigu bongok ni riject je keluar biar dia tau.....

    ReplyDelete
  5. NI CIKGU BEBAL!!! aku nak tanya la ORANG ISLAM MEMANG MACAM NI KA?SUKA UMPAT FITNAH,KEJI ORANG?ADAKAH BEGINI YANG DIMAKSUDKAN UMAT NABI MUHAMMAD???SATU LAGI PERSOALAN?BEGINIKAH SIFAT SEORANG PENDIDIK YANG HENDAK MENDIDIK ANAK WATAN DI MALAYSIA?POLITIK, POLITIK JUGA TAPI JGN TAKSUB SEHINGGA NAMPAK KEBODOHAN DIRI SENDIRI SERTA KAUMNYA....ADAKAH ANDA TIDAK MENDAPAT DIDIKAN DARI IBU BAPA ANDA SEHINGGA MEMUAT NAIK SEPERTI YG TERKANDUNG DI DALAM LAMAN SOSIAL ANDA???FIKIRKANLAH APA KATA ORG LAIN PULAK MENCACI,MENGUMPAT,MENCERCA IBU BAPA ANDA???

    ReplyDelete
  6. kalau tuduh kerajaan BN haram, maka apa yang selama ini masuk dalam perut dia anak beranak tu haram lah..nauzubillah.....

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...