Full Width CSS

MP Kota Belud Terjah Masuk Mesyuarat Persatuan Penduduk? @mpkotabelud #1Malaysia #prihatin #turunpadang @GoTeamRD


Takda protokol, takda sambutan dan tiada apa-apa pun persiapan dilakukan bagi 'menyambut' kehadiran Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan & Kerajaan Tempatan petang tadi di Pangsapuri Nusa Kurnia.

1st impression yang saya lihat pada riak wajah Jawatankuasa Penduduk Pangsapuri Nusa Kurnia (JPPNK), ternyata mereka sendiri terkejut dengan kehadiran YB Menteri, Dato' Abdul Rahman Dahlan.

Menariknya inilah kali pertama beliau turun padang dalam usaha mendekatkan Kementerian & kerajaan Persekutuan dengan rakyat. Tujuan beliau ini bukanlah untuk mencampuri urusan pentadbiran Joint Management Builiding (JMB) sebaliknya beliau hanya sekadar menjadi pemerhati dan melihat perjalanan mesyuarat ini saja.

Dato' Rahman Dahlan turut berkongsi hasrat beliau berbuat demikian adalah atas rasa tanggungjawab mendahulukan rakyat selaras dengan matlamat kerajaan Persekutuan dan dalam masa yang sama interaksi dua hala antara penduduk dan Menteri secara bersemuka diyakini akan memberikan manfaat positif kepada kedua-dua belah pihak.

JPPNK turut melahirkan rasa bertuah mereka apabila kunjungan mengejut Menteri secara tidak langsung terus memberikan respon mengenai permasalahan yang diutarakan di dalam mesyuarat.


Antara respon yang membuatkan JPPNK tersenyum lebar adalah Menteri bersetuju untuk ;

1. Menggantikan pagar di tebing yang tidak beberapa kukuh kerana pagar sedia ada dirasakan tidak stabil dan merbahaya.
2. Memasang besi penghadang longkang.

Bak kata orang, inilah bagusnya apabila masalah diutarakan secara direct kepada orang yang boleh membuat keputusan. Bagi saya, JPPNK amat bertuah dan tidak salah jika mereka tersenyum sendirian.

Tahniah kepada Jawatankuasa Penduduk kerana rekod terbaik pengurusan di sana telah menyebabkan Menteri teruja untuk melihat sendiri apa yang menjadikan Pangsapuri Nusa Kurnia ini begitu istimewa.

Post a Comment

1 Comments

  1. Menunjukkan orang muda sabah kalau d ketengahkan juga sama hebat berjuang utk ngara... berilah ruang yg lebih ramai lagi utk org muda sabah..tahniah yb

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..