Friday, March 28, 2014

PM @NajibRazak Tak Pernah Sebut Apa² Kejadian Buruk Kepada #MH370 #1Malaysia #PrayForMH370


Sebagai rakyat Malaysia pastinya saya sendiri ada rasa terguris dengan sikap warganegara ini yang dirasakan agak bodoh piang & tak boleh dibentuk secara positif lagi dah pemikiran mereka ini.

Manakan tidak, banyak spekulasi ditimbulkan oleh puak Pembangkang ini terutama macai² yang hanya mengikuti sekali dua perjalanan usaha mencari dan menyelamat pesawat MH370 ini. Kemudian terus mengeluarkan pelbagai jenis dalil kemungkinan yang berlaku terhadap pesawat MAS ini.

Mungkin semasa Perdana Menteri, Dato Sri Najib Razak berucap kali terakhir berkenaan pesawat Malaysian Airlines ini, macai² sibuk berbual dan mengutuk PM sehinggakan tak dengar apa yang diucapkan oleh Najib.

Apa kata Najib?

"Flight MH370 ended in the southern Indian Ocean"

atau dalam bahasa Melayu standard nya berbunyi begini.

"Pesawat MH370 berakhir di Lautan Hindi"

Ok maksudnya yang lebih terperinci di situ ialah perjalanan pesawat MAS MH370 yang sepatutnya ke Beijing, China telah dikesan menuju ke Lautan Hindi dan kali terakhir juga dikesan kelihatan di situ.

So PM tak pernah menyebut pun pesawat berkenaan terhempas ataupun jadi apa² di Lautan Hindi. Beliau tidak pernah bercakap demikian rupa. Beliau hanya mention perjalanan pesawat tersebut berakhir di situ.

Itulah semolek² ayat yang terbaik diucapkan oleh PM. Tetapi masalahnya sekarang ada sekumpulan golongan samdol telah berpakat memupuk kebencian terhadap PM dengan mengatakan Najib telah bercakap seolah² pesawat tersebut jatuh terhempas di sana.

Lepas tu ada pula pihak yang dakwa kalau pesawat terhempas, mana serpihan² pesawat, mana mayat dan mana kotak hitam yang boleh dijadikan panduan & petunjuk kepada punca pesawat tersebut terjadi demikian rupa.

Itulah, kadang² kita sendiri terlupa bila berbicara dalam keadaan amarah yang sukar dikawal kerana kepala otak kita terlalu banyak diprovokasi dengan pelbagai andaian dari saintis², pengkaji² serta bomoh² tak bertauliah (Raja Bomoh tu pun tak bertauliah). Disebabkan hal tersebut, kita memberontak kononnya kerajaan Malaysia menyorokkan maklumat berkenaan pesawat tersebut. Ada pula orang gila kata, UMNO sorok kapal terbang tu.

Aduhaiii sungguh tinggi jangkauan orang bijak pandai di negara kita. Nak gelak pun ada, nak menangis pun ada. Dalam operasi SAR, ada 26 negara terlibat membantu. Ada tak dalam bilangan tu negara yang jauh lebih hebat & maju teknologinya berbanding Malaysia? Kalaulah kerajaan berniat begitu, rasanya sehari dua je dah jumpa pesawat tu. Tak payah susah² cari sampai ke Lautan Hindi sana.

Wahai puak PAS, tolonglah jangan rumitkan usaha mencari & menyelamat ni. Tolong berdoa pun dah kira bagus untuk semua pihak. Takkan takleh doakan kot, doa untuk 'mampuih' orang lain boleh jer, inikan pula untuk rakyat.

Pikir²kanlah wahai PAS PIS PUS~

2 comments:

  1. apalah nak jadi dgn PAS-pis-pus ni. Udah lah jadi KELDAian PR lepas tu kena liwat pulak kat P'Gay'R, le ni sibuk pulak nak jadi BANGKAI.....Awatlah bodoh ibni bahlol sangat hang ni. Aku rasa ahli parti PAS-pis-pus ni ramai yang cerdik dan cendikiawan. Sayangnya depa pilih bos2 yang amat senang di manupulasi dan diperbodoh serta mudah ditunggangi dan diSONTOT depan, belakang, top, bottom, left and right oleh oleh DAPpigs dan P'Gay'R.....nasib kamu lah LAbu....

    ReplyDelete
  2. Tak pernah najib cakap pasal bangkai mh370 ...cuma rakyat malaysia dah lama jumpa ulamak ulamak pas jadi bangkai...ada yang bangaki syiah....bangkai pluralisme....bangkai assobiah dalam pas bersepah sepah....pas bangkai ooohh bangkai pas...bangkainidup dalam pas memang banyak tak payah guna alat sonar...guna alat sonar 4cm bang non nampak lah bangkai bangkai nih....ahaks

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...