Thursday, May 1, 2014

Request Macam-Macam Dimansuhkan, Tak Sebut Pula #GST #1Malaysia


Apa lagi yang mereka tidak puas hati sehingga turun berdemontrasi lagi hari ini macam orang yang tiada tamadun.

Lihat baju yang dipakai oleh pendemo depan Dataran Merdeka. Tertera apa yang diminta oleh mereka.

Berikut huraian / dalil setiap perkara yang tertulis di belakang baju mereka.

#1. Gaji minima sudah dilaksanakan mulai 01/01/2014. Mereka baru minta gubal? Penyokong Pakatan ternyata ketinggalan maklumat atau mungkin duduk di luar kawasan liputan kot.

#2. ISA sudah dimansuhkan. Kita niat baik tapi mereka salah guna untuk ganggu Kuala Lumpur hari ini. Bila dah digugurkan akta tersebut, mereka cuba buat perkara yang mencabar kedaulatan negara. Ada yang cadang untuk kembalikan Akta itu.

#3. Barisan Nasional (BN) dalam Akujanji PRU13 berjanji akan bina 1 juta rumah mampu milik dalam 5 tahun. Siap offer RM30,000 dalam projek MyHome untuk rakyat mudah memiliki rumah. Cer usha buku Jingga, hanya 150 ribu rumah dicadang dibina dalam 5 tahun. Jauh benar beza angka itu.

#4. Harga barang naik antara sebabnya peniaga-peniaga tertentu secara senyap adakan sabotaj ekonomi. Ada pembekal merupakan orang di belakang tabir memonopoli harga barangan. Namun kadar inflasi 3.4% masih terkawal sebab BN terus jaga ekonomi dengan baik.

#5. Pilihanraya Majlis Tempatan strategi pihak Pakatan sebab mereka yang sudah senang dan jadi rakyat kelas pertama di negara ini dengan menguasai bandar-bandar utama di negara ini. Mereka hendak terus berkuasa untuk kepentingan diri sendiri.

#6. Mana ada lagi pengswastaan khidmat asas? TNB, Prasarana, KTMB, MAS semuanya GLC, milik Kerajaan Persekutuan. Apa yang mereka ni mabuk sangat?

Pakatan ternyata membohongi dan membodohkan rakyat. Mereka sedar ker tidak perkara-perkara ini?

* mana cerita pasal GST ?

Pendemo merusuh dan menyerang media.



4 comments:

  1. Penyangak & PR takleh dipisahkan...

    ReplyDelete
  2. kebanyakan pendemo adalah org2 melayu bodoh yg dipimpin oleh pemimpin2 melayu bodoh juga...

    ReplyDelete
  3. Mat sabu bawah ahli pas dari utara. Agaknya banyak masyuk dari dap. Timbalan pas ni anjung belaan dap.

    ReplyDelete
  4. Kalau betul pasti dan betul betul sendiri tengok dan tahu tak mengapa, Masalahnya ramai yang main ikut ikut jer ni.Ada tokoh kata DSAI liwat semua ikut jer.yes yes dia peliwat. Betul tu..yes betul.sahih tu..siap dengan yakin sekali..peliknya yang kena liwat lebih muda lebih gagah lebih tegap..kenapa dibiarkan diri diliwat, kuis sikit pun DSAI boleh rebah.Tiada satupun bukti di mahkamah yang sahih dibawa mahkamah..so fikirlah sendiri..jangan mudah percaya tanpa fakta...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...