Full Width CSS

Hanya Sebilangan Orang Saja Dikurniakan Kebodohan Melampau #MH17 #PrayForMH

Dalam dunia ni ramai orang mempunyai kelebihan tersendiri yang dikurniakan Tuhan. Ada yang pandai & ada yang kurang pandai tetapi bilangan golongan yang bodoh hanyalah segelintir saja dan ianya boleh dikira dengan jari tangan & kaki.

Ada juga yang tidak tahu bahawa terdapat juga golongan yang memang sentiasa dikurniakan kebodohan melampau dan sukar diajar walaupun diberi sup buku yang direbus.

Lihat contoh-contoh manusia yang dikurniakan kebodohan di bawah ini.





Ini antara sebilangan orang yang didapati bodoh tetapi jumlahnya tak banyak di luar sana.

Mengapa saya panggil bodoh?

1. Umat Islam takkan jadi lemah jika berpuasa dan tidak mendatangkan masalah bila berada di mana-mana. Contoh di Malaysia, jika umat Islam lemah semasa berpuasa, confirm ramai orang Cina DAP kena langgar dengan orang Islam yang letih memandu. Useless !!

2. Kahwin 4 juga tentu sekali tidak menyebabkan berlakunya kemalangan kapal terbang sebegini. Malah bila beristeri 4, seseorang itu tentu gembira dan tak perlu memikirkan masalah yang menggusarkannya. Mungkin si perempuan Cina DAP ni tak pernah dengar perkataan KETENTUAN Tuhan.

3. Mamat yang buat dakwaan kononnya 'kepimpinan songkok tinggi' itu ditujukan kepada pemimpin UMNO. Tapi terdapat kebodohannya di situ apabila dia sendiri taktau nak bezakan antara pemimpin parti UMNO dan MAS. Siapa dalam kepimpinan MAS yang berjawatan tinggi di dalam UMNO?

4. Takda kena mengena jika kita sokong pembebasan negara Palestin dengan isu MH17 ni. Janganlah menunjukkan kebodohan dengan sengaja membuat dakwaan berunsur kebencian.

5. Untuk makluman Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, laluan ini digunakan oleh MAS dan juga 16 Syarikat penerbangan Asia Pacific yang lain termasuk Thai Airways, Luthfansa, KLM dan lain-lain penerbangan lagi.

6. Selain daripada itu, laluan MAS ini juga adalah laluan yang telah diberi kelulusan oleh International Air Transport Association dan International Civil Aviation Organization.

So tak timbul soal laluan ni tak betul lah & bukan laluan sepatutnya digunakan oleh MAS.

Jangan jadi terlalu naif untuk membuat kesimpulan tak berguna tu. Simpan saja dalil-dalil bodoh tersebut untuk diceritakan pada anak cucu sendiri.

Post a Comment

2 Comments

  1. Kesian - ilmu x cukup tapi nak komen. Ini lah jadi nya. For non muslim; pls learn more abt islam b4 you put up any demeaning comments

    ReplyDelete
  2. Memang bodoh pun

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..