Monday, July 14, 2014

Ketua Pemuda UMNO WP Bakal Berdepan Penjara 2 Tahun Kerana DAP #solidarity4razlan


Semuanya bermula apabila ADUN DAP yang kian tenggelam punca di Pulau Pinang membuat kenyataan biadap memperlekehkan UMNO dan mengherdik UMNO sebagai 'celaka'.

Respon diterima apabila ahli-ahli & Pemuda UMNO mengganggap ia sebagai satu penghinaan yang tidak patut diucapkan oleh Wakil Rakyat.

Dan hasilnya seperti di bawah untuk Pembaca ambil perhatian.

14 Julai 2014 ke enam-enam orang yang dituduh dalam isu respon terhadap kebiadapan DAP telah dipanggil untuk proses kawad cam.

Keputusan proses kawad cam siasatan bersabit Pudu Repot/004003/14.

Dilepaskan dan tidak disyaki.

1. Mohd Nazri Bin Abdul Rahman (KP Lembah Pantai)
2. Gulam Muszaffar Bin Gulam Mustakim (KP Batu)
3. Johari Bin Yazid (KP Cheras)
4. Amiruddin bin Musa (SUK Pemuda WP)
5. Datuk Rizalman Bin Moktar (Ketua Bahagian Bdr Tun Razak)

Tetapi Ketua Pemuda UMNO WP, saudara Razlan Rafii telah dikenalpasti oleh wakil DAP yg hadir pada proses kawad cam. Razlan akan didakwa di mahkamah pada tarikh yg ditetapkan nanti. Kemungkinan di bawah akta 506 yg boleh dipenjara sehingga 2 tahun.

Cepat sungguh siasatan terhadap ahli UMNO tapi sehingga kini siasatan terhadap peserta demo BERSIH 1/2/3 tiada jawapan. Sudah beberapa tahun berlalu begitu saja.

Inilah wira UMNO yang sebenar. Bukan mengalah sebelum berperang. Mohon semua pihak, memberi sokongan moral kepada Razlan Rafii.

#Solidarity4Razlan

5 comments:

  1. Syabas saudara Razlan..anda memang berani..saya juga merasa kesal atas apa yg dilakukan olih polis dan Peguam Negara..kenapa kalau melayu saja terus ambil tindakan...cina india..terus senyap walaupun terang terang melakukan provokasi..Rasa saya Peguam Negara kita ni dah teruk sangat..baik letak jawatan dan balik duduk negeri asal kamu Sarawak. AG kita ni macam menyimpan dendam saja..maklumlah orang Sarawak yg masih menganggap orang Semenanjung sebagai penjajah..Jadi sementara aku sebagai AG ..inilah masanya untuk guna kuasa..biar padan muka orang melayu semenanjung...dasar penjajah

    ReplyDelete
  2. memang dap celaka lebih 100 kali. muka si monyet yang kata kat umno u pun sangat buruk macam pantat kuali.

    ReplyDelete
  3. Kerajaan Bajib takde Buah Peler!!!

    Takut dengan Cina DAPigs Chee Bai dan Keling Pariah Pundek!!!

    ReplyDelete
  4. Nak salah cina 100% tak boleh, apa kerajaan pimpinan Najib buat, takut dan tunduk kat Cina lagi ka, baik undurlah ,dah muak dengan perangai dia yang pekak dan buta, Cina dan India lantang perlekeh Islam dan Melayu, PAS dan PKR sokong, lagi kurang ajarlah mereka.

    ReplyDelete
  5. Penjara maximum 2 tahun buat org UMNO kat Alpine Hotel Switzerland. Masuk depan penjara keluar belakang. Sandiwara UMNO.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...