Full Width CSS

Undi Rakyat Kepada PAS Dicaci Oleh DAPig


"Ingatlah bahawa DAP tidak memerlukan PAS sebaliknya PAS yang memerlukan DAP untuk mendapatkan undi kaum bukan Melayu" - Loke Siew Fook

Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAPig Haram Jadah semalam mengeluarkan kenyataan hasutan kepada keseluruhan ahli PAS terutamanya kepimpinan PAS pusat.

Loke mencadangkan PAS pusat mengambil tindakan tegas terjadap Dr Zuhdi yang dianggap sebagai pengkhianat kepada perjuangan Pakatan hancur.

DAP menjadi tidak keruan dan semakin ketakutan apabila tersebarnya print screen WhatsApp AJK PAS pusat yang berbunyi;

“Kalau kita keluar PR kita boleh retain Selangor malah untuk seterusnya. Kita 15 kerusi+TSKI+seorang lagi ADUN PKR+12 UMNO, dah bentuk simple majoriti. UMNO dalam kenyataannya mutakhir ini boleh terima TSKI jadi MB..Lepas ini kalau DAP, gereja dan non Muslim melalak isu serbuan, kalimah Allah, kita boleh jentik saja mereka. Hujung tahun ini ubah sempadan kembalikan semula kuasa politik Melayu Islam. So mana-mana suara non-muslim, gereja, kita boleh sergah macam sebelum ini...”

DAP menganggap kenyataan tersebut berbentuk analisis yang tidak bertanggungjawab tetapi sedarkah DAP ianya merupakan perbualan dalaman, rahsia PAS dan ia tidak menjadi masalah besar kepada parti komunis ini jika mereka sentiasa merasakan PAS adalah ancaman terbesar kepada kemusnahan Pakatan mereka.

Hahaha meariknya sekali lagi, Loke mendakwa PAS kini semakin mirip ke arah perjuangan UMNO (UMNO tak bersalah pun dikaitkan sama).

"Saya juga tidak pernah ada imaginasi bahawa seorang pemimpin PAS boleh “mengimaginasi” seperti UMNO untuk mengembalikan kuasa politik Melayu Islam melalui persempadanan semula kawasan pilihanraya. Bukankah cadangan seperti ini seolah-olah bersekongkol dengan SPR dan tiada beza dengan agenda dari PERKASA?"

Jelas sudah kelihatan bibit-bibit kebencian DAP terhadap PAS sekian lama. Mereka sudah lama menaruh rasa tidak percaya sesama sendiri. Dalam situasi politik Pakatan, ramai yang boleh meneka sendiri perjuangan ketiga-tiga parti.

PKR - berjuang untuk kepentingan keluarga dan KajangMove menjadi saksi kepada cara bagaimana Anwar cuba memartabatkan isterinya menjadi Menteri Besar Selangor.

DAP - menyokong apa jua perjuangan PKR dan dalam masa yang telah beberapa kali trigger isu-isu sensitif melibatkan kaum & agama. Hasil yang mereka perolehi ialah mereka berjaya kerana tiada ancaman daripada PAS sendiri.

PAS - Hanya menjadi keldai.

"DAP menyeru pimpinan PAS pusat supaya mengambil satu pendirian yang tegas untuk menjauhkan diri daripada cadangan Dr Zuhdi dan mengambil tindakan tegas yang sewajarnya untuk mengembalikan keyakinan pengundi-pengundi dan penyokong-penyokong Pakatan Rakyat di seluruh negara terhadap PAS. PAS juga perlu memecat Dr. Zuhdi bagi menghormati dasar kerjasama dengan DAP. Ingatlah bahawa DAP tidak memerlukan PAS sebaliknya PAS yang memerlukan DAP untuk mendapat undi kaum bukan Melayu."

Amacam?
Adakah kepimpinan PAS berani menolak Dr Zuhdi kerana ingin menjaga hati DAP. Ataupun PAS berani mengorak langkah meninggalkan Pakatan lanjioooo (Amran Pekida yang cakap gitu hehe).

Bersambung..

Post a Comment

1 Comments

  1. "Ingatlah bahawa DAP tidak memerlukan PAS sebaliknya PAS yang memerlukan DAP untuk mendapatkan undi kaum bukan Melayu" - Loke Siew Fook

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..