Friday, August 1, 2014

Harga Caj Permit Naik 90%, Pemandu Bas Mogok Masuk Singapork


Penangan negara selfish Singapork yang menaikkan caj Permit Masuk Kenderaan (VEP) ke negara tersebut telah sedikit mencacatkan pertumbuhan ekonomi.

Perancangan bodoh oleh kerajaan Kiasu ini telah menyebabkan pemandu bas dari Malaysia yang membawa pekerja kilang serta rombongan memberhentikan perkhidmatan mereka di CIQ Johor Bahru saja. Tindakan tersebut telah menyebabkan kesesakan teruk.

Caj tinggi VEP berkuatkuasa hari ini, 1 Ogos 2014 telah memberi kesan terhadap kemasukan kenderaan dari kedua-dua negara.


Laporan mengatakan pekerja kilang yang menetap di sini tetapi bekerja di Singapork terpaksa turun di Kompleks CIQ Malaysia dan berjalan kaki memasuki Singapura untuk menaiki bas ke tempat kerja mereka kui kui kui.

Singaporak telah mengumumkan kenaikan caj VEP daripada S$20 (RM51.40) kepada S$35 (RM90) sehari, iaitu bersamaan 90% kenaikan.

Perghhhh melambung-lambung Singapork ni kenakan cas pada kenderaan Malaysia. Dorang dah tak cukup duit nak supply bagi pada Israel ker dorang nak cover kerugian syarikat-syarikat ada pegangan saham dari Israel yang diboikot rakyat Malaysia?


Barulah saya tahu, rupanya pekerja kilang warga Indonesia bekerja di Singapork tetapi mempunyai asrama di Malaysia. Hebat kan bisnes tokey Cina Kiasu ni.

6 comments:

  1. Ingat singapura saja boleh tekan MALAYSIA, apalagi kerajaan MALAYSIA kita kenakan cukai kenderaan singapura masuk MALAYSIA kaw kaw ,tengok mengelupur tak rakyat singapura,

    ReplyDelete
  2. Malaysia kan negara yang terlalu baik dan memang patut pun kena pijak kepala..

    ReplyDelete
  3. Kalau betul nak bagi tekanan kpd S'pork, cuma perlu hapuskan subsidi petrol secara total keatas semua kenderaan S'pork yang masuk sini. Mereka perlu bayar harga global, tengok camna Lim Guan Eng & Tipah Koyak pulak menggulupur.

    ReplyDelete
  4. Yang ke singupra tu ramai yg berkerja tapi yang kemalaysia hanya untuk shopping kalau tak masuk tak jadi hal.

    ReplyDelete
  5. Malaysia bukan Baik hati tapi PENAKUT...luar dalam SI MALAYSIA NI KENA TINDAS LAGI DI PERBODOHKAN....jgn jadi SI BACUL LA PEMIMPIN MALAYSIA...kasi langgar je...tak de untungnya ada jiran mcm SINGAPORK ni...

    ReplyDelete
  6. jangan kasi muka pada singapok kasi ajar sama dia

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...