Monday, August 11, 2014

Ko Taja Bas Eksekutif Pun Belum Tentu Anwar Kenang Budi #puiii


Sudah lama saya perhatikan parti anak beranak ini telah tersasar daripada perjuangan menuntut 'keadilan' buat rakyat Malaysia. Parti Kencing Rakyat (PKR) seperti diketahui matlamat penubuhan mereka adalah untuk Anwar Ibrahim dan tidak lebih daripada itu.

Ini semakin jelas dengan perkembangan pergolakan politik di dalam parti tersebut yang semakin rapuh apabila semakin ramai pengasas, penyokong dan pendokong PKR dilihat menjauhkan diri serta meninggalkan parti yang gagal memperjelaskan matlamat penubuhannya.

Jika anda seorang penyokong tegar PKR dan pernah bergolok gadai demi perjuangan parti ini, belum tentu masa depan anda bersama PKR akan kekal cerah di kemudian hari. Kerana PKR sebuah parti yang tidak pernah wujud istilah mengenang budi atas setiap jasa dan pengorbanan yang diterima.

Lihat saja situasi semasa Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim yang diterajang keluar daripada parti tersebut walaupun pernah membuat jasa dengan menyediakan bas eksekutif yang disewa dibeli oleh beliau menggunakan duit sendiri ya untuk Anwar Ibrahim semata².


Puas Khalid Ibrahim bersilat demi menegakkan benang yang basah kononnya bas tersebut telah disewa bukannya dibeli tetapi menariknya dalam grant bas tersebut menunjukkan nama Menteri Besar tersebut sebagai tuan empunya bas Jelajah Merdeka Rakyat ini.

Kes isu pemilikan bas ini telah berlarutan hampir 6 bulan dan Khalid terpaksa menghadapi serangan rakyat secara berseorangan ditambah lagi dengan dakwaan kononnya bas ini dihadiahkan kepada Khalid kerana telah menyerahkan tender mengangkut sampah di sekitar Selangor kepada sebuah syarikat di sana. Pun tak selesai gak isunya.


Tetapi adakah dengan hasil perjuangan Khalid ini pernah diambil kisah oleh Anwar Ibrahim dan kuncu²nya?

Kehidupan Khalid Ibrahim hari ini saling tak tumpah seperti ;
 - habis madu sepah dibuang
 - susu yang diberi, tuba pula dibalas
 - penuh pampers, dicampak ke tong sampah
 - condom penuh, dilemparkan saja

Ini di antara contoh² yang terjadi apabila anda terlalu taksub dengan perjuangan PKR waima siapa pun anda, belum tentu anda akan terus kekal di hati pemimpin PKR kerana anda hanyalah keldai tunggangan Anwar Ibrahim dan tidak lebih daripada itu kecuali anda tonggeng depan Anwar hehe.


Tinggal kenangan je lah gambar ni. Kerusi urut tu ada lagi tak dalam bas? 

2 comments:

  1. malang bertimpa-timpa pd diri TSKI jika bas tu pula digunakan menjelajah seluruh selangor untuk menburuk-burukanya

    ReplyDelete
  2. (( Sidang Tertutup )) -Penyelesaian Akhir Krisis MB Selangor

    Hakikat yg pasti, UMNO takut terkubur di Selangor Jika Wan Azizah menjadi MB Selangor... Mungkin Ya!

    UMNO perlu menerima hakikat ini yg memulakan drama ini berlarutan kerana mengumumkan Anwar bersalah kes liwat beberapa hari sblm sempat bertanding di kajang... Kemaruk kuasa di negeri termaju ini, menjadikan UMNO sanggup buat apa saja... Tapi tak mungkin pd Wan Azizah.. UMNO sudah berada di jalan mati...

    Tapi, jika pemimpin lain yg menjadi MB selangor, mungkin UMNO mempunyai jalan2 lain yg lebih mudah!

    Tawaran yg ditawarkan UMNO hanyalah cerita dongeng...

    Konflik Anwar dan Khalid bersifat sementara..

    Khalid akan pulang ke pangkuan PKR melalui Anwar juga sebenarnya..

    Jadi, jangan susah hati sgt ye :)


    Sumber
    >>> Klik Di Sini

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...