Thursday, September 18, 2014

Bila Melayu Bina Rumah Macam Istana Nga Kor Ming Mengamuk Tapi Bila Dirinya Pula? #puiii #KalauTakSukaPergiBalikTongsan


Pendedahan yang dilakukan awal minggu ini beberapa cytro PAS mengenai aset Ahli Parlimen dari Perak, Nga Kor Ming yang membina rumah agam begitu mewah diperkatakan oleh banyak pihak terutamanya kalangan ahli² PAS yang bermuktamar ketika ini.

Lebih² lagi sekarang ini, perasaan benci, menyampah dan meluat dengan keletah geng Pakatan si DAPig oleh PAS menjadi salah satu faktornya.

Nga akui rumah tersebut adalah rumah miliknya dan beliau sendiri berharap supaya privasi dirinya tidak diganggu oleh sekalian cytro baik menyebelahi PR mahupun kerajaan.


Tiba² boleh pula Nga minta jangan ganggu privasi diri dan keluarganya. Ohhh selama ni dia dok balun orang lain terutama orang Melayu yang memiliki aset kekayaan, boleh pula?

Siapa kalangan kita masih ingat ketika Nga menjadi Ketua Pemuda DAPig?

Ketika itu, heboh cerita rumah yang dibina oleh Datuk Zakaria (Allahyarham Datuk Z) bagai istana tersebut dikatakan tidak membuat plan pembinaan bangunan dan didenda RM24,000 atas kesalahan itu oleh pihak Majlis Perbandaran Klang (MPK).


Siapa dalang yang berteriak ketika isu tersebut timbul?
Ketika itu Nga bertindak sebagai dalang atau dalam bahasa Melayu secara saintifiknya ialah pengadu domba yang mempunyai PHD (perasaan hasad dengki) membuat laporan kepada General Audit. Lihat di sini.


So tiba² Nga menjadi marah pula kali ini apabila dia pula menjadi mangsa berkenaan isu rumah besar ini. Apakah rakyat tak boleh mempertikaikan apa yang dimilikinya hari ini?
Adakah hanya Nga saja boleh mempertikaikan rumah bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Khir Toyo?

Jangan terlalu angkuh lah Nga. Hari tu hari orang, sekarang ni hari kau kena belasah pula. Padan lah muka !


#KalauTakSukaPergiBalikTongsan lah !

1 comment:

  1. Nga kor ming kaya raya....dia cakap itu semua salah umno...kah kah kah...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...