Monday, October 27, 2014

Malaysia Kurang Dua Sampah Untuk Menggenapkan 30 Juta Rakyat Malaysia


Seekor Sebuah Seorang Sebungkus sampah yang bernama Ali telah melarikan diri ke Sweeden untuk memohon suaka politik dari negara berkenaan kerana merasakan dirinya tidak lagi selamat berada di Malaysia yang mempunyai kepelbagaian agama, kaum dan budaya nya.

Menurut beliau, dirinya telah dilayan oleh kerajaan Malaysia bagaikan sampah. Padahal beliau sendiri tidak tahu bagaimana menjadi sebungkus sampah yang dicampak ke dalam tong sampah kemudian diambil dimasukkan ke dalam lori sampah sebelum ia dikumpulkan di tapak pelupusan sampah.



Perumpamaan tersebut seolah² menunjukkan Ali sebenarnya telah melabelkan dirinya sendiri sebagai sampah ataupun dalam istilah lebih tepat adalah orang yang tidak berguna seperti 'sampah masyarakat'. Dalam situasi begini, terdapat 2 kefahaman rakyat terhadap mereka yang suka melabelkan diri sendiri ;

1. Berlagak poyo
2. Memang layak

Untuk kes Ali, maka MEMANG LAYAK lah beliau menggelarkan dirinya sampah. Kerana jika diperhatikan sebelum ini, memang terdapat banyak tindakan yang dicetuskan si sampah ini yang akhirnya memakan diri kerana jika diperhatikan tiada langsung mana² supporternya yang berani ke hadapan pertahankan perjuangan sampah.

Kebodohan sampah sungguh pelik apabila beria² cuba untuk memburukkan Institusi Raja Melayu di Malaysia. Semua orang tahu, kesungguhan tersebut digetuskan oleh PKR yang tidak mahu Institusi Raja Melayu terus dikekalkan kerana desakan daripada orang² bukan Melayu dalam Pakatan yang mahukan negara ini dijadikan sebagai sebuah negara yang mengamalkan LGBT bebas dan liberal.

Dengan adanya Sultan & Raja Melayu, usaha² untuk menjahanamkan Malaysia oleh puak PR tidak akan berjaya dan ini yang menjadi kekhuatiran mereka hari ini.


Semasa ditahan Polis sebelum ini, sampah beria² juga mempertahankan prinsipnya takkan lari daripada perjuangannya menegakkan perkara 'benar' dan cuba menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara republik. Begitu juga berkobar² semangatnya semasa di tahan di Penjara Sg. Buloh. Kononnya bertemu dengan banduan² yang turut sama menyokong perjuangannya. Hakikatnya itu semua hanya fantasinya saja untuk menunjukkan beliau boleh mempengaruhi banduan² lain.

Sampah juga turut membuat dakwaan kononnya telah dibelasah semasa ditahan. Tetapi belum sempat siasatan berkenaan isu tersebut selesai, si sampah terus melarikan diri ke Sweeden atas nasihat peribadi oleh blogger lucah gila seks tersohor dari Malaysia yang kini terpaksa merempat di Ulu Klang United Kingdom (UK) untuk mendapatkan suaka politik juga haha.

Agak keterlaluan bodoh si sampah ini apabila menerima bulat² hasutan dan ajakan syaitan yang mahukannya lari daripada perjuangan yang kononnya betul ini.


Jika benar dakwaan si sampah ini, maka tidak seharusnya lari meninggalkan Malaysia hanya kerana berlainan prinsip kefahaman terhadap kerajaan Malaysia. Berani kerana benar tetapi takut kerana salah, ini istilah yang paling sesuai ditujukan kepada sampah masyarakat ini kerana hari ini rakyat menilai si sampah sebenarnya adalah seorang penakut dan tidak berani berhadapan realiti.

Selepas ini siapa pula akan lari ke luar negara?

Jika sebelum ini, si blogger lucah kaki seks telah lari ke luar negara dan hari ini si petualang negara juga melarikan diri. Pemergian dua sampah ke luar negara untuk memohon suaka politik telah menjadikan jumlah rakyat Malaysia seramai 30,000,000 (30 juta) orang berkurangan menjadi 29,999,998 orang saja yang masih lagi merasa nikmat hidup aman damai di dalam negara ini.

Menilai tulisannya pun kita tahu akhlak budak muka jambu macam Rafizi Ramli Lembu tu. Lagi nak ajak orang sokong dia, huhh~

3 comments:

  1. Nama Rejimen konon..

    Perangai mcm babi..

    Kalau aku jumpa ada kawan aku nak fight one to one..sapa kuat menang..

    Komando wataniah..

    Muka mcm babi berlagak macho..

    Baru betul2 rejimen

    ReplyDelete
  2. Ha ha ha cacai penakut

    ReplyDelete
  3. kerajaan pun bodoh... tak pegang passport dia pasai apa? lama2 jadi macam rais gay.. lari tapi bila dah lama kat sana, bila mai balik tak ambik tindakan pon..

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...