Full Width CSS

[Video] Bom Kedua Meletup Pula Di Bukit Bintang @PDRMsia


Kawasan Bukit Bintang di Kuala Lumpur digemparkan dengan kejadian letupan bom dipercayai bom tangan depan sebuah kelab malam di Sun Complex.

Kejadian jam 4.20 pagi Khamis itu menyebabkan seorang maut dan 13 lagi cedera.

Mangsa yang mati akibat cedera patah ialah seorang joki kereta di kenali sebagai Tiong Kwong Yie, 36. Selain rakyat tempatan antara mereka yang cedera ialah rakyat China,Thailand dan Singapura.

Polis tidak menolak kemungkinan letupan itu gara-gara permusuhan antara kongsi gelap.


Polis meletupkan bom kedua yang ditemui di tempat kejadian awal pagi tadi. Langkah ini diambil sebagai berhati² berkenaan kemungkinan² yang boleh berlaku secara tiba².

Tunggu makluman lanjut daripada pihak Polis.

Sementara itu, Hospital Kuala Lumpur (HKL) mengesahkan 11 daripada mangsa kejadian letupan bom di Bukit Bintang iaitu tujuh lelaki dan empat wanita mendapat rawatan di situ .

Jurucakap HKL berkata, ia membabitkan lima warga tempatan, empat warga China serta masing-masing seorang warga Thailand dan Singapura.

Bagaimanapun seorang warga tempatan yang menjalani rawatan pembedahan di HKL meninggal sebentar tadi. Manakala 10 lagi mangsa masih mendapatkan rawatan di bahagian kecemasan, dua daripadanya di zon merah.

Setakat ini, mangsa yang meninggal dunia masih belum dibedah siasat. Sementara itu, pihak kedutaan berkaitan sudah dimaklumkan dan hadir ke HKL untuk mengenal pasti identiti mangsa.

Berita utama awal pagi tadi, klik sini.

Post a Comment

3 Comments

  1. Wakil2 DAP jangan lupa melawat anjing2 paikiah mereka di hospital nanti.

    Wira2 kita di hospital kerana mempertahankan negara, DAP cakap sendiwara UMNO. Tapi tengoklah nanti, cinabeng2 dan pariah2 gangster dan samseng masuk hospital, terhegeh2 wakil2 DAP datang menziarahai dan menghantar GET WELL SOON cards and flowers!!!!

    ReplyDelete
  2. Pergi mampos la kawasan cina bukit bintang...lagi banyak meletup lagi banyak cina babi rugi....kawasan dap....kenapa bn nak amik berat ssgt.....perhi jahanam bukit bintang...lot 10...ts ...low yat. ...

    ReplyDelete
  3. Minta izin WM untuk iklan

    Ada sesiapa yg nak selamatkan tanah rezeb melayu??

    Kawasan Puchong, 4 ekar tanah pertanian yg dikelilingi projek perumahan, bersempadan dengan tanah perbadanan cyberjaya..urusan segera dengan pemilik tanah

    Tanpa broker....hanya runding terus ..buka harga 1 juta sahaja seekar (boleh runding) walapun orang lain jual 1.3juta ke 1.7 juta seekar..pemaju tanah bersebelahan siap ajak JV dan nak bagi 20 unit rumah harga RM600.000, tapi tuan tanah nak pakai duit !

    Sangat menguntungkan untuk projek perumahan atau sebagai pelaburan masa depan ...hantar segera sms ke 013 2704567(anda akan dihubungi segera)..ayuh tolong saya selamatkan tanah orang Melayu !!!

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..