Full Width CSS

Rakyat Malaysia Menantikan Detik Pembatalan Pasport Milik Alvin Tan


Kenyataan daripada Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi berhubung tindakan Jabatan Imigresen yang bakal membatalkan pasport milik si pelakon filem lucah online akan melegakan hati rakyat Malaysia.

Berita gembira ini sudah tentu membuatkan banyak pihak di sini tersenyum dan berpuas hati sekiranya pembatalan ini benar-benar berlaku. Apatah lagi, kebiadapan Alvin Tan telah mencabar kesabaran orang-orang Islam dan Melayu serta UMNO khususnya.
Mana tidak, kebiadapan anak Cina ini tidak menggambarkan sikap warganegara Malaysia yang sebenar. Bukan saja menghina Mahkamah bahkan turut melibatkan UMNO dalam kancah dunia kotornya. Walhal UMNO tiada langsung kena mengena dengan tindakan serta perbicaraannya di Mahkamah.

Si Alvin Tan sememangnya tidak layak diberi perhatian khusus oleh pihak berkuasa tempatan kerana tindakan kurang ajarnya yang tidak endahkan perintah mahkamah dan dengan berani mengecam undang-undang negara.

Sebagai warganegara Malaysia, kita harus patuh kepada prinsip-prinsip yang terdapat dalam Rukun Negara Malaysia ;

Kepercayaan Kepada Tuhan,
Kesetiaaan Kepada Raja & Negara,
Keluhuran Perlembagaan,
Kedaulatan Undang-Undang,
Kesopanan & Kesusilaan.

Tindakan membatalkan pasportnya adalah satu langkah yang amat wajar dan relevan selarasnya dengan kenyataan Zahid Hamidi bahawa pasport yang dikeluarkan oleh Jabatan Imigresen adalah milik kerajaan dan tindakan seumpama itu boleh diambil pada bila-bila masa mengikut keperluan.

Langkah tegas ini dirasakan bakal memberikan impak dan pengajaran berguna kepada mana-mana pihak lagi yang berkepentingan dan merasakan kebiadapan mereka terhadap kerajaan tidak akan memberikan apa-apa effect kepada banyak pihak.

Saya meminta Kerajaan melalui KDN juga memperhalusi tindakan seumpama ini terhadap mana-mana individu (warganegara) yang berani memperlekehkan kedaulatan negara dan memberikan persepsi imej negatif Malaysia di luar negara termasuklah juga dengan Tuan Anwar Ibrahim Ketum (TAIK).

So lantak kau lah Alvin. Pergi mampuslah dengan suaka politik dari negara Amerika dan sewaktu dengannya. Sampai masa, confirm kau bakal ditangkap oleh pihak berkuasa mana-mana negara dan barangkali kehidupan kau lepas ni hanya di Airport saja atau mungkin sebagai pelarian.

Post a Comment

2 Comments

  1. A rhetoric minister wud not act......trust me

    ReplyDelete
  2. Hahahh trus me! Zahid gempakkkkkkkk je lbih. Ting tong ting tong........

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..