Full Width CSS

Kini Rafizi Pula Dikencing Hidup-Hidup Oleh Anwar Sekeluarga


Tak pasti sama ada nak kesian atau tidak bila tengok nasib bekas Pengarah Strategi pelingkup parti PKR sorang ni. Dek kerana idea yang 'bernas' dia ni lah punca ahli-ahli PKR dan Pakatan bertelagah dan meluat dengan segala perancangan dilakukan.

'KajangMove' yang dikatakan antara langkah terbaik untuk mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap parti tersebut telah menjadi duri dalam daging apabila Menteri Besar Selangor ketika itu, Tan Sri Khalid Ibrahim cuba ditolak perlahan-lahan daripada kerusi empuk Menteri Besar dan digantikan dengan calon PKR di Kajang pada awal plannya.

Namun semuanya telah memakan diri. Apabila Wan Azizah dicanangkan bakal menggantikan Khalid tidak menjadi kenyataan. Kredibiliti Khalid pula tercabar apabila rekod baiknya di Selangor dilemparkan dengan pelbagai nista yang memalukan dirinya di hadapan rakyat. Begitu juga kepercayaan rakyat semakin pudar terhadap PKR.

Selain daripada itu tindakan memakan diri apabila Rafizi menyarankan kerajaan pusat menurunkan harga minyak selaras dengan penurunan harga minyak semasa dunia dan Rafizi mendakwa bahawa harga barang juga diyakini oleh Rafizi bakal turun.

Apa yang digambarkan oleh Rafizi ketika itu adalah semua kuasa-kuasa Pemborong & Peniaga di bawah pengaruh dia. Anytime arahan boleh dikeluarkan untuk turunkan harga kepada peniaga. Namun apabila harga minyak diturunkan, macam-macam kisah dijaja Rafizi antaranya nasib pemilik pam minyak pula dikatakan akan bangkrap akibat tindakan 'tak fikir' panjang oleh kerajaan.

Semalam si Rafizi useless memberitahu kepada pemberita bahawa Anwar Ibrahim tidak akan membuat pengampunan daripada YDP Agong. Pada fahaman pembaca, sudah tentu Rafizi ada berjumpa dengan Anwar di penjara dan berbincang mengenai hal ini.

"Setakat apa yang saya ketahui Anwar tidak pernah beri sebarang arahan" (memohon pengampunan daripada Agong) - Rafizi Lembu.

Tiba-tiba pula hari ini, keluarga Anwar berhimpun di depan Istana Negara untuk menyerahkan surat permohonan keampunan bagi pihak Anwar.

Aikkk semalam jer Rafizi baru kata Anwar tak akan minta maaf. Hari ini dah tukar pula. Game gila apakah ini yang cuba mereka mainkan?

Adakah ia dibuat tanpa pengetahuan Anwar ataupun memang Anwar sekeluarga dah tak minat nak gunakan khidmat Rafizi sebagai orang tengah yang sememangnya bakal spoiled kan banyak perkara.

Seperkara tambahan yang ingin dikongsikan bersama adalah dengan permohonan keampunan daripada YDP Agong ini, jelas memperlihatkan sebenarnya Anwar mengakui kesalahan liwatnya terhadap Saiful dan confirm dalam surat permohonan tersebut dinyatakan kekesalan atau mungkin penginsafan dia dan berharap Agong mengampunkan beliau.


Nanti kita cerita pasal tindakan bodoh daripada anak Anwar yang bingai nak bawa masuk campurtangan asing ke dalam negara berhubung isu liwat suka sama suka ni.

Post a Comment

2 Comments

  1. Pondan jahat dengan politik tak boleh dicampur.....kalau pondan jahat jadi politikus, jahanam la dunia dibuatnya.

    ReplyDelete
  2. Ni nak komen sikit pasal pakcik dalam jel tu. Duduklah dengan tenang. Anak2 and ibu dia pun berhentilah berpolitik merapu keluarga 69. Saya rasa tak kita pun tak ambil pot kalau nak minta influence dengan orang eropah ke amerika. Dia orang pun tahu what they can interfere and what not in other country. Cuma kekadang tu give face jer. Lagipun kita ada perlembagaan. Kalu ikut stail dia, maknyanya banduan2 lain ada hak juga for whatever kesalahan. Gunalah akal sikit. Minta kerjasama bangunkan kajang dan permatang pauh.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..