Tuesday, April 28, 2015

Sah Nurul Izzah Mabuk Ketum Bila Minta Banduan Dibenarkan Mengundi #PRKPermatangPauh


Dalam parti Pembangkang terutamanya DAPig & PKR, sesiapa saja boleh menjadi wakil rakyat. Tak perlu belajar tinggi² dan yang paling penting tak perlu ada rasa naluri bersama rakyat yakni memahami denyut nadi rakyat yang memerlukan suara mereka diangkat ke peringkat lebih tinggi.

Matlamat menjadi wakil rakyat semakin hari semakin kabur di pihak Pembangkang. Mereka lebih gemar mengutarakan isu² nasional berbanding membawa, memperjuangkan dan membaiki isu² serta permasalahan tempatan.


Semalam Nurul Izzah mendesak supaya bapanya dibenarkan untuk membuang undi pada PRK Permatang Pauh akan datang ini atas kapasiti bapa beliau adalah pengundi di Parlimen tersebut. Permintaan kelakar anak Anwar ini mengingatkan saya kepada seorang lagi pemimpin perosak rakyat dari parti mereka juga.

Rafizi Ramli Lembu sebelum ini juga pernah mengeluarkan kenyataan yang hampir serupa iaitu mendesak pihak penjara membenarkan peliwat menghadiri perasmian sidang Dewan Rakyat di Parlimen atas alasan si peliwat masih lagi memegang jawatan selaku Ahli Parlimen Permatang Pauh.

Daripada kedua² isu ini, rakyat biasa pun dapat memahami tindakan dan permintaan mereka itu tidak wajar. Sebagai contoh permintaan Nurul Izzah sendiri yang tidak mencerminkan tahap kematangan dirinya selaku wakil rakyat kaki fitnah dari Lembah Pantai.

Lihat kenyataan daripada pihak Suruhanjaya Pilihanraya (SPR).



Sebagai rakyat yang tiada knowlegde atau pengetahuan seperti info di atas, pastinya kita pun boleh berfikir secara logik. Berapa ramai banduan² dari seluruh Malaysia yang perlu diberikan kawalan semasa hari pengundian terutama Pilihanraya Umum. Itu secara logiknya jika sel² para pembaca semua bercantum dengan baik.

Tapi bagi Nurul Izzah yang berpengalaman sebagai anak banduan sebanyak 2 kali, sudah tentu beliau arif akan persoalan yang sengaja ditimbulkan ini demi memungut simpati daripada rakyat terutamanya dari Permatang Pauh itu sendiri.

Seperkara yang perlu pembaca mantapkan fikiran lagi adalah sebarkan seberapa ramai boleh mengenai fitnah yang dilakukan oleh Nurul Izzah kepada lawannya Datuk Seri Raja Nong Chik sehari sebelum hari pembuangan undi di Lembah Pantai pada PRU13 yang lepas dan diakui sendiri oleh anak Anwar ini sendiri.


4 comments:

  1. aku malas mau komen panjang2..yg aku mau cakap..izzah bodoh!!!

    ReplyDelete
  2. Betina kaki fitnah

    ReplyDelete
  3. Cahaya (An-Nūr):11 - Sesungguhnya orang-orang yang membawa berita bohong itu adalah dari golongan kamu juga. Janganlah kamu kira bahwa berita bohong itu buruk bagi kamu bahkan ia adalah baik bagi kamu. Tiap-tiap seseorang dari mereka mendapat balasan dari dosa yang dikerjakannya. Dan siapa di antara mereka yang mengambil bahagian yang terbesar dalam penyiaran berita bohong itu baginya azab yang besar.
    [Cahaya (An-Nūr):12 - Mengapa di waktu kamu mendengar berita bohong itu orang-orang mukminin dan mukminat tidak bersangka baik terhadap diri mereka sendiri, dan (mengapa tidak) berkata: "Ini adalah suatu berita bohong yang nyata".

    ReplyDelete
  4. Salam...

    Mohon jasa tuan link kan blog :

    http://suaramelayubaru.blogspot.com/

    dalam bloglist tuan sebagai tanda sokongan kepada matlamat yang satu, memenangkan calon UMNO BN di Permatang Pauh dan Rompin.

    Terima kasih...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...