Full Width CSS

MT #UMNO Menangis Ahli Keluar Masuk PKR #PRKPermatangPauh #BarisanNasional


ADUN PKR Seberang Jaya, Dr. Afif Bahardin yakin bahawa parti itu akan cemerlang di Permatang Pauh apabila ahli-ahli UMNO dikatakan mulai meluat dengan kepimpinan parti.

Dikatakan seramai 68 orang ahli UMNO cawangan Guar Jering Jaya (yang tertipu) keluar parti dan sertai parti kelentong rakyat ranting Guar Jering.

Kononnya yang menguatkan lagi dakwaan untul sertai parti yang menyokong LGBT ini disebabkan kebajikan mereka diabaikan oleh calon Barisan Nasional (BN), Suhaimi Sabudin

Pulak dah.

Kenyataan berkenaan jika diketahui oleh Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO pastinya mereka akan menitiskan air mata kerana begitu teruja dek tak tahan gelak kerana cawangan yang tersebut telah lama dibubarkan dan lagi menambahkan titisan air mata apabila AMK cuba memperjuangkan nasib ahli-ahli UMNO tersebut yang bermasalah.

Bukan menidakkan hak mereka sebelum ini sebagai ahli tapi blogger Generasi Pejuang Bangsa mempunyai jawapannya tersendiri.

"Asri yang bercakap itu adalah orang UMNO kecewa sebab kalah bertanding merebut jawatan Ketua Pemuda Cawangan Guar Jering. Yang menang tu pula Suhaimi Sabudin (calon BN). Bila kalah tubuhkan cawangan baru dan majoritinya ahli orang luar kampung itu dan hanya 9 orang pengundi berdaftar di PDM berkenaan,"

"Punca Cawangan ini dibubarkan ialah kerana cawangan tak cukup korum dan mesyuarat dibatalkan. Jadi ini menyebabkan beliau marah dan kita tak terkejut di masuk PKR hari ini."


So memang tidak timbul langsung soal UMNO mahupun calon BN tidak menjaga soal kebajikan mereka. Kalau dikatakan Ketua UMNO Cawangan yang sah dan tak jaga kebajikan tu logik juga.

Tapi soal kebajikan punya pasal pun nak merajuk sampai keluar parti. Memang dasar takda jiwa UMNO langsung. Ini sama la dengan kes Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang buat u turn di'pujuk' PKR hehe.


Post a Comment

2 Comments

  1. pkr pun ditubuhkan pun oleh org2 kecewa...tak heran ler ahli2 nya pun terdiri drp orang2 kecewa juga...pi mai pi mai tang tu.....

    ReplyDelete
  2. Kah kah kah memang dah terdesak si adun bapok tu sebab nak tutup kelemahan nek kipas yg makin terlondeh.. keh keh keh!

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..