Sunday, July 19, 2015

@rafiziramli Mengaku Fitnah Cincin Berlian Isteri PM @NajibRazak #KekalNajib


Seakan sudah menjadi perkara biasa dalam kem Pembangkang apabila mereka seolah-olah sudah tidak endahkan hukuman seperti ditetapkan Allah yang menegah umatnya membuat fitnah sesama insan.


Penyebaran berita dakwaan kononnya isteri Perdana Menteri, Datin Sri Rosmah Mansor memiliki cincin berlian yang berharga RM24 juta ternyata mengejutkan seluruh negara. Bahkan ia menjadi buah mulut media antarabangsa serta negara-negara jiran.

Apa yang cuba digambarkan Rafizi Ramli Lembu adalah mengetengahkan kononnya Rosmah boros berbelanja padahal Rosmah seperti wanita-wanita lain seluruh dunia yang suka membeli belah. 

Hari-hari pemimpin Pembangkang menjelajah ke seluruh pelusuk tanah air dan menyebarkan persepsi kepada orang ramai mengenai keborosan Rosmah membeli cincin tersebut walhal realiti sebenarnya perkara itu tak pernah berlaku.

Fitnah cincin ini telah menyebabkan rakyat menjadi meluat dan membenci kerajaan Persekutuan. Rakyat enggan mempercayai penerangan yang dilakukan Pejabat Perdana Menteri dan syarikat yang membawa masuk cincin berlain tersebut atas tujuan pameran saja.

Apabila Perdana Menteri dan isteri menfailkan saman fitnah terhadap Rafizi, tiba-tiba kelantangan Ahli Parlimen Pandan ini semakin kendur dan berpewatakan bagai sotong lembik diketuk kepala dengan helmet.

Rafizi menjelaskan dakwaan yang dibuat itu bukanlah sesuatu yang serius tetapi sekadar berjenaka atau berlawak.

Memang kelakar betul mangkuk jamban sorang ni. Macam-macam andaian dan serangan dibuat tetapi semuanya tak tepat langsung. Bila nak disaman, pandai pula dia spin gila babi. 

Ada ura-ura mengatakan bahawa Rafizi akan berjumpa dengan Rosmah untuk memohon maaf. Baguslah tu tapi adalah lebih baik jika permohonan maaf tersebut dirakam stesen-stesen tv dan Rafizi wajar mengumumkan kekesalan menfitnah wanita nombor satu negara tersebut dan footage video disiarkan berulang-ulang di kaca televisyen.

Baru ada akai !

Baca SINI, story fitnah kantoi oleh Rafizi terhadap kerajaan Persekutuan kononnya membeli kereta BMW

3 comments:

  1. Rafizi memang berniat khianat, jahat, dengki terhadap isteri PM Najib. Dia tentu tak mahu mengaku fitnah yang di reka sendiri, dari itu dia terasa panic, ghabrah dan berniat mengatakan itu semua adalah gurauan dalam mahkamah untuk menyejukkan hati prosecutor dan hakim.

    ReplyDelete
  2. Pasal insan rosmah ni aku reserved sket arr...bnyk sgt dgr citer pasal pompuan nih....harap sedar arr diri sket...dunia hanya pentas ....mati yg kekal...jgn arr lagak mcm diva sgt....hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sorang lagi mangkuk jamban. Asyik dengar citer aje. Betul ke idak belakang kira. Malas nk guna akal dan cari kebenaran. ....

      Delete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...