Tuesday, August 4, 2015

Wartawan Terhantar Gambar Lucah Dalam Chat Group Kementerian Luar Negeri


Seorang wartawan televisyen Jepun yang bekerja di Thailand, dipecat selepas tersilap menghantar mesej lucah di sebuah forum dalam aplikasi mesej Line.

Apa yang ‘mengharukan’, forum tersebut dibentuk oleh Kementerian Luar Negeri Thailand khusus untuk para wartawan asing yang bekerja di negara tersebut.
“Kami meminta maaf kepada Kementerian Luar Negeri Thailand dan kesemua yang terlibat,” ujar jurucakap Asahi selepas syarikat tersebut diminta memberikan penjelasan terhadap gambar yang dimuatnaik oleh wartawan penyiaran mereka pada malam Isnin lalu.

Media Jepun melaporkan, wartawan berusia 40an terbabit sebenarnya mahu mengirim gambar lucah berupa alat kelaminnya itu kepada seorang kenalan wanita namun tersilap lalu diterima oleh lebih 150 wartawan yang berada dalam forum Line tersebut.

Sebaik menyedari kesilapannya wartawan yang dipetik The Bangkok Post bernama Jin Morimoto itu segera meninggalkan forum tersebut namun segalanya sudah terlambat.

Beberapa peserta forum bertanya apa sudah berlaku dan ada antaranya memuatnaik ikon ‘muntah’.

Wakil Kementerian yang berada dalam forum tersebut pula memberi respon, tindakan akan diambil walaupun si polan terbabit sudah meninggalkan forum kerana ia sepatutnya digunakan untuk tujuan rasmi sahaja.

Sumber : Mynewshub

No comments:

Post a Comment

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...