Full Width CSS

Zaharin Mohd Yasin Tiada Pengenalan Diri Bangsa Mahupun Kaum


Semalam saya ada post status di Facebook seperti yang tertera pada print screen di atas. Ini antara posting saya tujukan kepada orang seperti Zaharin Mohd Yasin yang kerap membuat posting provoke diri sendiri supaya jadi kontroversi.

Nama Zaharin ni sememangnya dikenali dalam dunia politik tempatan. Banyak posting melalui Facebook peribadinya yang merosakkan perancangan Polis semasa himpunan haram Bersih yang lalu dan pelbagai lagi rahsia² sulit UMNO dikongsikan bersama melalui Facebook nya.

Jika berkhidmat dalam sesebuah syarikat, perkara utama yang pihak majikan concern kan adalah kebocoran ataupun ketirisan maklumat dalaman syarikat dibawa ke pengetahuan syarikat pesaing ataupun pihak ketiga ataupun orang luar. Itu adalah keburukan diri Zaharin, tiada rahsia boleh disimpan langsung.

Berikut pula kenyataan Zaharin menentang Perhimpunan Melayu & Rakyat Bersatu esok di Kuala Lumpur. Katanya Barisan Nasional akan kalah pada next election kerana himpunan ni, masalahnya Zaharin tahu ker siapa yang menganjurkan perhimpunan ni? UMNO ker yang anjurkan?

Semua urusan penganjuran ini menggunakan pelbagai NGO lah brother. Ini masalah si Zaharin yang asyik dok petik isu pastu balun parti sendiri kononnya ini kerja UMNO padahal terdapat dua penganjur iaitu PESAKA & Baju Merah.

Baca apa kenyataan Zaharin ;

PETALING JAYA: Tujuan sebenar penganjur Himpunan Melayu Bersatu, Datuk Jamal Md Yunos mengadakan bantahan aman pada 16 September ini dilihat bermotifkan bisnes.

Dakwaan itu dibuat bekas Setiausaha UMNO Bahagian Bandar Tun Razak, Zaharin Mohd Yasin, di laman Facebooknya.

Atas sebab itu Zaharin berkata kebanyakan kawan-kawannya enggan pergi ke perhimpunan yang akan diadakan pada Hari Malaysia.

“Rata-rata kawan2 saya tak mahu pergi ke Himpunan Melayu bersatu.. saya tanya apa sebab? jawabnya diurus oleh seorang yang mencari keuntongannya. Mana kamu tahu dia cari keuntongan tanya saya lagi.. Dia ni kat bisnesman jual AP sahaja, projek ikan bakar dia hanya nak kempen jadi Ketua UMNO Bahagian.. lepas tu projek Kedai Ikan 1 Malaysia.. semua sudah bungkus.

“Maka dia akan gunakan program ini untuk dia buat bisnes sahaja. Ya kah begitu, sambung saya.. Ya zaharin, aku pernah nampak dia di pejabat Menteri.. mengikut kata orang pejabat Menteri.. bincang soal tender dia… Aku tak ada nak komen, yang pasti aku hanya sokong, pergi tidak.. aku dah lama pakai baju merah.. kerana baju warna merah itu baju kerjaku,” dakwanya.

Status yang dimuat naik Zaharin kemudian mendapat pelbagai reaksi.

“Walaupun aku keturunan Melayu tapi aku bangsa Malaysia. Aku tak akan terjebak dengan himpunan baju merah 16 September nanti. Nampak sangat perkauman.

“Kalau macam inilah gayanya, aku percaya BN akan kecundang PRU akan datang. Tidak terfikirkah perasaan parti-parti komponen dalam BN seperti MCA, MIC, GERAKAN dll. Beruntunglah Sarawak tidak ada UMNO,” tulis Tinta Mas Mid.

Zaharin berhak untuk bercakap apa saja mengenai isu² semasa termasuk dengan nama Himpunan Melayu / Rakyat Bersatu. Tetapi sebagai seorang Melayu, dia tidak berhak memperlekehkan usaha penyatuan Melayu seluruh negara di bawah satu objektif yang sama.

Jangan dipertikaikan niat di sebalik penganjuran himpunan ini tetapi lihat apakah impak positif yang dapat diperolehi daripada himpunan sebegini besar untuk orang Melayu. Jangan pertikai dan buat andaian pihak penganjur membuat keuntungan daripada himpunan ini tetapi tanya pada diri sendiri, mampukah Zaharin mengumpulkan Melayu seramai ini tanpa ada sebarang kredit buat dirinya.

Bukan niat saya membela Datuk Jamal tetapi secara peribadi saya meluat dan rasa bangsat apabila orang Melayu berjawatan Ketua Cawangan UMNO tidak mempunyai roh perjuangan dan penyatuan bangsa sendiri. Adakah Zaharin berjawatan hari ini kerana wang dan pangkat atau sebenarnya dia ikhlas untuk bantu bangsa sendiri?

Barangkali Zaharin tidak berminat dengan himpunan atas nama Melayu tetapi lebih berminat dengan himpunan atas nama LGBT atau pun mungkin atas perjuangan bersama Anwar Ibrahim iaitu BERSIH !


Post a Comment

7 Comments

  1. Bangsat....prnjikat taik cina dapigs laknatullah

    ReplyDelete
  2. Haram jadah punya Melayu bangsat

    ReplyDelete
  3. betul apa encik zaharin tu cakap. Tak nak lah kita buat kerja tak berfaedah.
    Matlamat tah apa2. Mula2 dulu marah bersih marah cina, lepaih tu ajak pulak bukan melayu mai sama. Lepas tu...... isyhhh entah lah... semua dah konpius. celaru.
    melayu oh melayu.
    klu kongres rakyat ... ha ini mantap, ada halatuju

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yg bangang sahaja yg kata perhimpunan merah x de matalamat. Butakah mata kau x lihat apa yg baju kuning buat? Ke kau ni sewaktu dengan RBA?

      Delete
  4. Sememangnya pemecah padu orang Melayu.bangsat

    ReplyDelete
  5. muka pun gemuk mcm babi khinzir jer je...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..