Saturday, October 24, 2015

[Lawak] Rumah Takda Orang


Tina dan Sudin sepasang kekasih. Si Tina ni seorang gadis yang sangat cantik. Si Sudin pula memang dah lama pasang niat nak memeluk Si Tina tapi sering tak mendapat peluang.

Walaupun si Tina cintakan Sudin tapi dia masih tahu menjaga batas pergaulannya.

Pada satu malam yang dingin selepas hujan.

Tina: Abang Sudin, kat rumah I sekarang takda orang.
Sudin : Aww, betul ke Yang?
Tina : Huhu betullah Bang.

Tanpa melengahkan masa, Sudin terus start motor dan memecut terus ke rumah Tina. Pucuk dicita ulam mendatang. Sampai di hadapan rumah, Sudin melihat lampu samar² dari dalam rumah.

Sudin : Ohhh mungkin Tina nak buat suasana romantik kot hehe.

Sudin berjalan di sekeliling rumah Tina, usha line. Mana lah tahu Tok Ketua & orang kampung nak naya dirinya dan Tina ker. Dua tiga kali pusing rumah dan dilihat keadaan clear.

Sudin menelefon Tina sambil berbisik. 

Sudin : Yang, Abang dah ada kat depan rumah ni. Bukalah pintu cepat.
Tina : Hah pintu? Rumah? Kan I dah cakap kat rumah tak da orang, kita orang semua balik kampung lah.
Sudin : Puiiii !!



* Moral : Malam yang dingin memang sedap untuk tidur dengan selimut.

No comments:

Post a Comment

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...