Thursday, April 30, 2015

Carilah Pemimpin Yang Memayungi Rakyat Bukan Sebaliknya #KekalNajib @NajibRazak


Sebentar tadi Perdana Menteri, DS Mohd Najib Tun Abdul Razak melawat Bengkel 2H Auto Workshop yang dikelolakan oleh Zaharul, antara pengusaha OKU paling berjaya di Kampung Baru.

Bengkel ini telah menerima manfaat daripada Program TEKUN yang bermatlamat untuk membantu golongan Bumiputera memulakan atau memajukan perniagaan mereka. Perdana Menteri kelihatan memayungi orang di sebelahnya.

Wednesday, April 29, 2015

Kelemahan Pengurusan Tertinggi #KTMB Mahu Kurung Diri Isu #Komuter? @NajibRazak


Rasanya dah berpuluh² kali dan barangkali ratusan bahkan mungkin ribuan luahan perasaan daripada pengguna #Komuter #KTMB yang saban hari bergantung sepenuhnya kepada perkhidmatan pengangkutan awam dari seluruh lokasi menuju dan keluar daripada Kuala Lumpur.

Permasalahan ini bukanlah perkara baru bahkan ia seakan sudah menjadi sinonim kepada sekalian rakyat iaitu pengguna yang kerap menggunakan perkhidmatan ini untuk ke destinasi pilihan mereka.

Cabar Keputusan SPR Di Mahkamah Kalau Mahu Anwar Mengundi @IsmailSabri60 #PRKPermatangPauh


PKR diminta menggunakan saluran mahkamah untuk mencabar keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang menyifatkan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim hilang kelayakan untuk mengundi pada pilihan raya kecil (PRK) Permatang Pauh Mei depan.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, menggunakan mahkamah juga dilihat satu kefahaman umum yang ada pada setiap parti jika ada keraguan yang dilihat munasabah untuk dicabar.

Tuesday, April 28, 2015

Sah Nurul Izzah Mabuk Ketum Bila Minta Banduan Dibenarkan Mengundi #PRKPermatangPauh


Dalam parti Pembangkang terutamanya DAPig & PKR, sesiapa saja boleh menjadi wakil rakyat. Tak perlu belajar tinggi² dan yang paling penting tak perlu ada rasa naluri bersama rakyat yakni memahami denyut nadi rakyat yang memerlukan suara mereka diangkat ke peringkat lebih tinggi.

Matlamat menjadi wakil rakyat semakin hari semakin kabur di pihak Pembangkang. Mereka lebih gemar mengutarakan isu² nasional berbanding membawa, memperjuangkan dan membaiki isu² serta permasalahan tempatan.

Pembangkang Meroyan Bila Hishammuddin Jenguk Rumah Mangsa Kebakaran Lama #PRKRompin


Pembangkang hari ini agaknya terlalu angkuh dan sombong dengan apa yang mereka lihat dan miliki. Sikap sebegini sememangnya tidak membantu langsung masyarakat setempat terutama mereka yang tidak bernasib baik dan amat memerlukan perhatian daripada pihak² sewajarnya.

Sikap tersebut dimiliki oleh seorang blogger bertaraf janda meletop berasal dari Selangor yang pernah kantoi khalwat dengan seorang lelaki bukan Muslim semasa musim pemilihan parti PKR yang lepas. Kalau dah sikap peribadinya pun tak melambangkan kebaikan, apatah lagi membaca penulisannya yang berbaur provokasi dan tidak bertanggungjawab.

Monday, April 27, 2015

Punca Pemimpin PAS Jadi Munafik #PRKRompin #BarisanNasional


Kalau sebelum ini, kita dah dihidangkan dengan drama swasta yang dimainkan oleh puak - puak MUNAFIK dari kalangan PAS dikawasan Parlimen Permatang Pauh tu terhadap PKR.

Kita dah baca bagaimana mereka dengan penuh rasa tak bertanggungjawabnya cuba mempermainkan sentimen dikalangan ahli yang rasa benar - benar tertipu dengan agenda yang dibangkitkan.

#AirAsia Perlu Pindah Terminal 1 Kota Kinabalu Demi Keselesaan Penumpang


Kadang² banyak perkara yang menyebabkan rakyat marah kepada kerajaan bukan disebabkan kesilapan ataupun kekurangan pada pihak kerajaan itu sendiri. Most of it berpunca daripada pihak ketiga ataupun pihak yang mengendalikan perkhidmatan yang membawa imej kerajaan bersamanya.

Ini isu melibatkan kepentingan pengguna di Kota Kinabalu, Sabah yang menjadi buah mulut penduduk tempatan yang merasa keliru dengan keadaan semasa ini.

Saturday, April 25, 2015

PKR Guna Calon Recycle Sebab Yang Lain-Lain Tak Bagus #PRKPermatangPauh #BarisanNasional


Seperti sudah dijangka bahawa Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan tetap terus mencalonkan Presiden parti itu sendiri merebut dan mempertahankan kerusi Parlimen Permatang Pauh.

Calon kitar semula, Datin Seri Wan Azizah Ismail adalah bukan nama asing dalam arena politik tanah air. Nama serta keupayaan beliau lebih dikenali sebagai seorang wanita yang gagal memimpin rakyat.

Friday, April 24, 2015

@tianchua Wakil Rakyat Paling Useless


Amat memeranjatkan apabila membaca status Facebook milik Ketua Pemuda UMNO Batu, saudara Gulam Muszaffar yang turun padang melihat permasalahan yang dihadapi sebuah keluarga di parlimen ini.

Ini adalah kunjungan beliau untuk kali kedua setelah beliau melihat dan mendengar sendiri rintihan daripada penghuni rumah ini dikenali Mak Cik Salmah Mustafa berusia 60 tahun yang tinggal bersama 3 cucunya di Flat Seri Perak yang terpaksa bergelap selama 10 bulan disebabkan tidak berkemampuan untuk membayar bil elektrik dan sewa rumah.

Timbalan Mursyidul Am Diperlekehkan Oleh Pemimpin PASMA & Anwarinas Di #PRKRompin #BarisanNasional


Apa sudah jadi dengan PAS semalam semasa majlis penamaan calon untuk PRK Rompin? 

Semasa pengumuman calon² yang bertanding di PRK Rompin, ada keganjilan apabila pentas yang digunakan untuk tujuan tersebut dikerumuni ramai pemimpin² dari Pembangkang. Itu baru nak umumkan calon, belum umum menang lagi mereka dah buat cubaan hijack pentas haha.

Nasib #Melayu Di #Singapura Yang Barangkali Kita Tak Pernah Tahu


Tulisan ini dipetik daripada buku tulisan Profesor Dr Lily Zubaidah Rahim bertajuk “Singapore Dilemma in the Malay World,” Routledge Taylor & Francis Group, 2009.

Dr Lily Zubaidah telah dibuang negeri kerana mengkritik kerajaan PAP dan sekarang beliau bertugas sebagai seorang Profesor di Sydney University Australia.

Thursday, April 23, 2015

Kenali Calon #BarisanNasional #PRKRompin #Rompin


DATO' HASAN ARIFIN


Dato'Hj Hasan bin Arifin telah diumumkan sebagai calon BN bagi pilihanraya P091 Parlimen Rompin yang telah diumumkan oleh Y.A.B Tan Sri Muhyiddin Yasin Timbalan Perdana Menteri Malaysia hari beberapa hari lepas.

Setelah berjaya mendaftarkan diri sebagai calon BN dan tidak terdapat bantahan, memang confirmlah beliau calon yang mewakili UMNO & BN untuk merebut kerusi Parlimen Rompin.

@azwanbro Ketuai Perancangan Jatuhkan Perdana Menteri Malaysia? #PemudaTolakFitnah #PRKRompin


Awal pagi ni, pengguna media sosial terutama daripada pro UMNO & Barisan Nasional dikejutkan dengan sebuah artikel daripada sebuah portal yang memperincikan mengenai perancangan untuk menjatuhkan Perdana Menteri.

Kenyataan tersebut merujuk kepada beberapa nama yang dipercayai diketuai oleh Naib Ketua Pemuda UMNO, Azwan Bro semasa memberi taklimat di hadapan jentera Pemuda UMNO Johor di Rompin. Berikut kenyataan mengenainya.

Thursday, April 16, 2015

Polisi & Pemikiran Perlu Berubah Seiring Kemajuan Negara #AnakKL @razlanrafii


Hari ini polemik politik dan sosio ekonomi terutamanya melibatkan rakyat semakin hari semakin berubah dan jauh lebih ke hadapan berbanding sebelum ini. Begitu juga dengan pembangunan negara yang dipacu maju bergerak pantas. Seiringan dengan itu, keseimbangan antara pembangunan dan rakyat perlu distabilkan agar kedua-duanya tidak terjejas apabila ia melibatkan kepentingan umum.

Mantan Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin pernah berkata bahawa kononnya Mantan Perdana Menteri Malaysia Tun Dr. Mahathir tak suka cara kerajaan Persekutuan hari membantu meringankan bebanan rakyat dengan cara mengagihkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M). Menurutnya ia merupakan polisi yang teruk dan dianggap seperti tak perlu diadakan.

Lelaki Serawak Sahut Cabaran Rani Kulop Untuk Bertumbuk


Orang Malaysia semakin hari semakin kuat. Pantang perkara remeh dibesar²kan sehingga nak bertumbuk bagai.

Ini hal semasa yang berlaku. Abdul Rani Kulup memberitahu media bahawa dia akan menumbuk sesiapa saja yang menghina dan mengkritik Perdana Menteri, Dato' Sri Najib Tun Razak.

Wednesday, April 15, 2015

Papan Iklan Papar Mesej Berguna Untuk Semua Pihak Terutama Kerajaan Selangor


Hari ini warga penduduk dan pekerja sekitar Giant Shah Alam dikejutkan dengan paparan yang tertera pada electronic display screen. Sebelum ini paparan iklan daripada pelbagai pihak termasuk kerajaan negeri akan terpapar pada screen terbabit.

Tetapi hari ini, screen terbabit telah memaparkan satu 'mesej' yang sangat membawa makna sungguh mengharukan dan mencuit perasaan hiba.

Tuesday, April 14, 2015

Pengguna #RapidKL Boleh Luahkan Pandangan Menerusi Survey


Bagi meningkatkan dan menaik taraf kemudahan serta servis RapidKL, syarikat ini telah menyediakan satu platform untuk pengguna pengangkutan awam di bawah seliaan mereka untuk memberikan respon balas serta pandangan mengenai mutu perkhidmatan mereka.

Pengguna hanya perlu melayari laman web - www.myrapid.com.my dan kemudian menandakan beberapa option berhubung pendapat peribadi mereka mengenai perkhidmatan yang disediakan hari ini adakah ianya benar² menepati citarasa pengguna ataupun tidak.

Thursday, April 9, 2015

#KTMB Failed : Dah 3 Tahun KVDT Tak Jalan² Lagi Ni


Ini semua bala yang terpaksa ditanggung oleh kerajaan Persekutuan Barisan Nasional (BN) apabila projek yang sepatutnya dijalankan dengan peruntukan besar tetapi tidak dijalankan sebab ada bos dalam GLC sengaja tangguh²kan.

Sedar tak sedar akibat daripada perbuatan ini ia bakal memberikan impak negatif kepada kerajaan yang telah berjanji kepada rakyat untuk membangunkan pelbagai infrastruktur dan kemudahan awam dalam keutamaan kepada rakyat khususnya.

Namun realiti yang terpaksa dihadapi adalah sikap sambil lewa dan sekadar duduk menung terima gaji & elaun saban bulan seorang bos di GLC ini bakal menyebabkan kejadian seperti dinyatakan di atas boleh berlaku sekiranya kita sendiri gagal berubah.

Wednesday, April 8, 2015

Penjelasan Sebenar Kereta² #BMW Difitnah @rafiziramli #ASEAN26


Salam takziah kepada semua macai² PR yang begitu mengkagumi bakat 'anugerah' Tuhan yang dimiliki oleh Rafizi Ramli Lembu. Dahulunya pernah memegang jawatan selaku PAKAR STRATEGI untuk PKR sehingga kehebatannya menyebabkan banyak macai PR menjadi gila dek kerana perancangan gila babinya bagi PRK Kajang yang lepas.

Kedunguan Rafizi Lembu sehingga ke hari ini masih boleh dilihat di dalam media² sosial terutama sekali di dalam portal media pro pembangkang. Boleh dikatakan jua, daripada berpuluh² dakwaan dan tohmahan dibuat olehnya terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) mungkin hanya 1 atau 2 je yang barangkali sipi² betul. Sipi² ya, bukannya 100% tepat.

[Video] Pemuda UMNO Wilayah Tetap Teguh Bersama Presiden UMNO @NajibRazak @razlanrafii

Tuesday, April 7, 2015

Pulak Dah Pesawat #MAS Nyaris Bertembung Di Udara


Pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) dilaporkan nyaris bertembung dengan pesawat Kuwait Airlines (KUNA) di ruang udara Pakistan pada Isnin.

Agensi berita Arab Saudi melaporkan, kejadian itu berlaku ketika pesawat MAS itu dalam perjalanan menuju ke London manakala pesawat Kuwait Airlines dalam perjalanan ke Islamabad.

Blogger Prihatin : Adik Farisha Mengidap Kanser Mata Perlukan Bantuan Anda


Adik Farisha telah disahkan menghidapi kanser mata dan kansernya telah merebak ke otak menyebabkan dia tidak boleh berjalan. Mohon jasa baik semua sahabat SK mendoakan kesihatan adik Nur Farisha.

Monday, April 6, 2015

Cari Pasaraya Yang Menawarkan Harga Terbaik Selepas #GST


Dengan pelaksanaan GST, ramai yang merasakan bahawa mereka terpaksa menanggung pelbagai kos yang menyusahkan diri mereka. Padahal realitinya adalah GST adalah cukai baru yang diperkenalkan oleh kerajaan bagi menggantikan cukai sedia ada iaitu SST.

SST cukai yang telah dikenakan kepada kita tanpa sedar sebanyak 10% untuk semua jenis barangan dan perkhidmatan.

#KTMB Memang Ada Target Nak Rugi Ya Saban Tahun?


Sama ada kebetulan ataupun memang dah nasib bangsa Melayu menjadi semakin teruk, saya sendiri kurang pasti. Tapi jika mahu diukur keupayaan orang Melayu pada zaman Empayar Melaka dahulu, bukan saja dikenali di negara serantau bahkan seantero dunia mengenali bangsa Melayu yang pernah memonopoli perdagangan antarabangsa pada ketika itu.

Jatuhnya Empayar Melayu Melaka pada ketika itu juga disebabkan ada si kitul yang menjadi perosak & kanser dalaman kepada bangsa ini. Jika tidak, manakan boleh Portugis menyerang sebanyak 13 untuk menembusi negeri Melayu ini.

Ini cerita Melayu pada ketika itu. Jatuh naiknya Melayu disebabkan orangnya sendiri. Bukan nak kata orang Melayu teruk tetapi ada di antara kita sebenarnya memang tiada perasaan sayangkan bangsa sendiri.

Saturday, April 4, 2015

Harga Topup Henpon Kembali Pada Asal Selewat-Lewatnya Hujung April #GST


Empat syarikat telekomunikasi (telco) utama negara sedia memberikan bonus kepada semua pengguna perkhidmatan prabayar sepanjang bulan ini, sebelum ia memperkenalkan harga baru kepada perkhidmatan tersebut.

Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan berkata, bonus terbabit melibatkan nilai antara RM1.20 dan RM1.30 yang akan ditambah ke dalam akaun pengguna.

Friday, April 3, 2015

Saya Merayu Tun M Berikan Peluang @NajibRazak Memimpin Negara - @razlanrafii


Sebagai anak muda saya berasa amat sedih apabila melihat kemelut menghentam Presiden UMNO dibuat secara terbuka dan berterusan oleh YABhg Tun M, mantan Presiden UMNO.

Dalam masa kita melihat kepimpinan UMNO semakin mendapat perhatian dalam membina kembali kekuatan parti.

Thursday, April 2, 2015

Terkini : Kemalangan Ngeri Turun Bukit Selepas Terowong Genting Sempah


Satu kemalangan dilaporkan melibatkan tiga buah kenderaan yang sedang menuruni bukit.

Dipercayai lori dan dua buah lagi kenderaan sedang menuruni bukit hilang kawalan.

Wednesday, April 1, 2015

Hahaha Lembaga Pengampunan Tolak Permohonan Anwar #LiwatTetapLiwat #GST


Berita menarik untuk rakyat Malaysia hari ini apabila cukai GST sebanyak 6% mula digunapakai seluruh negara menggantikan cukai SST 10% yang telah digunakan semenjak tahun 1972.

Lagi bertambah menarik, apabila petisyen pengampunan kes Anwar meliwat Saiful telah ditolak oleh Lembaga Pengampunan Diraja hahaha.

Akibat Berselisih Faham, Lelaki Tersangkut Dalam Longkang @bombaJBPM


Seorang lelaki India tersangkut di dalam longkang setelah beliau dikatakan cuba menyorok akibat daripada perselisihan faham.

Disebabkan hal tersebut, beliau telah gagal untuk keluar semula longkang terbabit dan menyebabkannya tersangkut beberapa jam di dalam longkang tersebut.

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...