Monday, February 22, 2016

Jangan Marah Dr Maza Baru Yang Baru Pertama Kali Jejak Kaki Di KLIA

Mufti Perlis yang serba tahu dan bijak serta arif ini seolah² cuba memberitahu bahawa kemudahan surau dan signage di Lapangan Terbang Bangkok lebih baik daripada KLIA.

Entah apa yang dalam fikiran dia sehinggakan isu surau pun nak dikecoh²kan. Apa hebatnya Bangkok hany sediakan satu saja surau di situ berbanding KLIA yang menyediakan banyak ruang solat untuk orang Muslim beribadat.


Menerusi komen ramai yang memaklumkan, surau di KLIA yang kini terletak di Anjung Tinjau malah lebih luas dan selesa.

“Salam ustaz..surau di klia…terletak di anjung tinjau tuan…sbab perpindahan nye…menyediakan surau yg lebih besar dan luas..serta selesa..ustaz leh menghala ke anjung tinjau…surau di sebelah pej pos..kecik..dh xleh nak memuatkan ramai jemaah….signange pun bermula dari kedai cafe barbera…” kata pemilik akaun Facebook Zul Mimi.

Azuan Ahmad Zahdi pula meninggalkan komen, “Banyak je Surau di KLIA tu. Kalau tak nak di Anjung Tinjau, yang lebih dekat pun banyak. Kalau nak sembahyang di mana-mana pun boleh. Tiada masalah “lebih nampak” atau perbandingan dengan airport kita”.

Pemilik akaun Facebook Rosman Ramli turut menyelar tuduhan yang dilemparkan oleh Mufti Perlis itu.

“Tak perlu banding2kan kemudahan solat dlm dgn luar negara. Di mana2 pun bole solat asalkn tmpt nya bersih. Di singapore pun susah cari surau. Kat thailand pun takdela senang mana. Kat malaysia ni berlambak tmpat solat.. plg cokia pun kat petronas.. cuma yg tak blambak org yg solat bila masuk waktu.. tu yg pnting,” tulisnya.

Pemilik akaun Facebook Abdul karim pula memberi pendapatnya, “Alhamdulillah.. suraunya lebih selesa dari sebelum yang terlalu jauh utk yg berumur berjalan kaki dan sukar dikesan utk mereka yg pertama kali ke klia. Ruang luas ke anjung tinjau tu lebih sesuai dan mudah dilihat oleh semua.. wallahualam”
.

Kesimpulannya mudah je, malu bertanya sesat jalan woi !

2 comments:

  1. Aduhai! Mufti apa lagi yang tak kena. Banyak sangatkah salah orang lain.

    Sebagai seorang manusia aku amat takut sekiranya terlalu banyak nampak salah silap orang lain dari aku sendiri.

    ReplyDelete
  2. Mufti mende ntah .. suka serkap jarang
    bertanya lah kalo tak tahu
    Tuan Mufti kalo nak surau yg lebih selesa.. sesuai dengan kehendak sendiri .... buat airport sendiri la

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...