Wednesday, February 3, 2016

Macai Pembangkang Kata #MyBeras 20kg Tu Boleh Tahan 3 Hari Jer @NajibRazak


Kejadahnya bantuan #MyBeras 20kg untuk keluarga miskin yang diumumkan Perdana Menteri Dato' Sri Najib Tun Razak ketika berucap di program Pengubahsuaian Bajet 2016 di Putrajaya dikatakan tidak mencukupi.


Agaknya macai ni tak reti matematik kot, kilogram dan gram tak reti nak dibezakan.

Apa kejadahnya 20kg habis dalam tempoh 3 hari? Buat makan ker buat berniaga ni? Atau beras tersebut diberi makan pada ayam peliharaan?

Agak² lah kalau nak perlekehkan usaha kerajaan sehinggakan buat perbandingan beras 20kg tak mencukupi untuk sebulan.

Saya sendiri sebulan hanya 5kg saja guna untuk makan. Selain daripada itu, kadang² makan bihun atau pelbagai lagi masakan tidak bersumberkan beras.

Kesimpulannya, nilaikanlah sendiri sikap orang tak bersyukur ni.

3 comments:

  1. Astaghfirullahaladzim
    pemikiran pembangkang laknatullah ialah mengajar rakyat supaya jadi tidak bersyukur, tamak serta memberontak.

    Jika tak bagi langsung dikatakan Kerajaan tidak peduli nasib miskin tegar. Bila bagi wang cakap tak cukup. Bagi beras 20kg yang tahan satu keluarga 5 orang untuk satu bulan jika makan secara berhemah sebagai orang yang kekurangan. Insya Allah akan cukup dan berkat.

    Sampai bila negara ini akan dirosakkan pemikiran oleh penghasut2 iblis ini.. buat apa pun mereka tak kan syukur.

    Di Selangor dulu bagi air percuma 200liter boleh pula cakap bagus?

    ReplyDelete
  2. 20 kilo beras sebulan tak cukup? Macai makan ikut lubang jubur ka

    ReplyDelete
  3. Kalu ikutkan, cukup sangat dah tu. Kalu area kampung, selalunya mereka bercucuk tanam, bela ayam/itik. Cuma kadang2 manusia ni hanya tahu mengkritik, tapi tangan tak hulur pun..

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...