Full Width CSS

Desak University of Nottingham Turunkan Potrait Perdana Menteri, Kerajaan Wajar Ambil Tindakan Segera !


Petisyen yang dilakukan oleh Cassandra Chung Li Hooi kepada University of Nottingham supaya "Removing Dato' Seri Najib Razak's portrait at the University of Nottingham"adalah satu penghinaan kepada pemimpin dan negara.

Mohd Najib Tun Razak adalah Perdana Menteri Malaysia telah dipilih secara demokratik dan mengikut Perlembagaan. Justeru untuk seorang pelajar Malaysia membuat pestiyen sebegini kepada universiti luar negara dan membuat tuduhan-tuduhan yang beliau sendiri tidak pasti kebenarannya adalah satu tindakan pengkhianatan kepada negara.
Alasan Cassandra Chung Li Hooi mengemukakan petisyen kerana kononnya keengganan Perdana Menteri menjawab pemindahan RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadinya adalah tidak berasas kerana pihak SPRM serta Peguam Negara telah mengesahkan dana RM2.6 b bukan dari IMDB dan sumbangan dari keluarga Diraja Arab Saudi.

Sikap Cassandra Chung Li Hooi seorang pro DAP ini jelas sekali bertujuan untuk menghina Perdana Menteri Malaysia. Membawanya dalam Mesyuarat Agung di universiti itu jelas untuk mewujudkan persepsi betapa mahasiswa Malaysia di Universiti Nottingham sedang menolak YAB PM.

SIAPA CASSANDRA CHUNG LI HOOI?

Name: CASSANDRA CHUNG LI HOOI
IC: 941206145606
Birthday Place: HOSPITAL BERSALIN CINA 106
Father Name: CHUNG KUANG ANN
Mother Name: CHLOE LAE WA THEAN
Birthday: 1994-12-06
Married Status: Single
Gender: Women/Perempuan
Person Status: Alive
Address 1: 67 JALAN SS 22/39
Address 2: DAMANSARA JAYA
Address 3: PETALING JAYA, SELANGOR
Postcode:
47400

Ibu bapa
Name:
CHUNG KUANG ANN
IC: 570915086207

Name: CHLOE LAE WA THEAN
IC: 610110055394

Adik beradik
Name: ISABEL CHUNG YIN HOOI
IC: 970625565384


Cassandra Chung Li Hooi dan rakannya, Justin Ong adalah penggerak Pro DAP. Bersekongkol dengan Sarawak Report untuk viralkan petisyen yang mereka kemukakan. Semua orang tahu Sarawak Report mempunyai agenda politik menjatuhkan Perdana Menteri. Claire Brown, Editor Sarawak Report menyerang bertali arus menggunakan maklumat palsu Xavier Justo yang ditangkap di Thailand.

Claire Brown, Editor Sarawak Report mengambil ruang untuk mempopularkan gesaan Cassandra.


Cassandra sudah terbukti aktif sebagai aktivis pembangkang bila menyertai Bersih 4 di Kuala Lumpur malah dalam beberapa siri demonstrasi Akta Hasutan dan pernah cuba memalukan Perdana Menteri dalam satu lawatan ke London pada 2014.

Cassandra yang bermentorkan Tony Phua akan terus berusaha untuk memalukan Perdana Menteri. Tindakan menggesa menurunkan gambar Perdana Menteri ini dilihat sebagai usaha terdesak dan terakhir untuk menjatuhkan Dato Seri Najib.

Sikap Cassandra dan beberapa mahasiswa yang terlibat wajar dilapor kepada Malaysia Student Department di London dan Kedutaan Malaysia di London agar passport mereka ditarik balik akibat penghinaan kepada Perdana Menteri dan Negara.

Menteri KDN, YAB Dato’ Seri Zahid Hamidi yang juga TPM perlu mengambil tindakan tegas ke atas pelajar ini. Ini bukan soal demokrasi tapi membabitkan maruah negara di universiti tersebut.

Post a Comment

1 Comments

  1. sekali keluar gambar penaja2nya.. takpayah cakaplah.. patutpun.
    Takde kerja melainkan kerja jahat puak2 DAPig Pakatan Haprak ni. Menghina DS Najib dgn minta turunkan gambar.. apa itu satu langkah DAPig nak perintah malaysia?

    sorrylah.. xde effect pun. Majoriti rakyat akan tetap bersama DS Najib. 2 ribu hantu macai lawan undi rakyat Malaysia yg menangkan BN UMNO?

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..