Full Width CSS

Jadilah Seperti PakLah


Nama beliau Tun Abdullah Badawi atau dikenali sebagai PakLah, bekas Perdana Menteri Malaysia ke-5. Berasal dari Kepala Batas, Pulau Pinang.

Beliau pernah dijatuhkan semasa menjadi pemimpin nombor satu negara oleh bukan orang kanannya tetapi mereka yang berada dalam kabinet ketika itu.
PakLah tak pernah marah dengan keadaan tersebut. PakLah tak pernah sedikit pun terlintas mahu mengeluarkan kenyataan menghentam kerajaan mahupun pemimpin selepas beliau. Apa yang pasti PakLah tak pernah merajuk sehingga keluar UMNO.

PakLah tak mahu masuk campur urusan negara kerana baginya ia adalah tanggungjawab pemimpin baru dan beliau yakin pengalaman pemimpin hari ini bakal memacu negara ke tahap yang lebih baik. Beliau bersedia memberi buah pandangan kepada Perdana Menteri hari ini sekiranya diperlukan.

Kini PakLah banyak menghabiskan masanya bersama isteri dan keluarga. Beliau sedang mengecapi saat² yang terlepas bersama keluarganya ketika sibuk berpolitik di usia mudanya.

Jadilah seperti PakLah.

Post a Comment

2 Comments

  1. Sweet kan peribadi Pak Lah. org baik2..tk tamak haloba dan hasad dengki. Lain la kerala mmg dna nk menyamun dan menjatuhkan org lain!

    ReplyDelete
  2. Nak pilih PM mesti dari selatan tanah air.....apa faktanya..? Ini adalah FAKTA dan bukti sejarah... pulau pinang dan kedah dulu adalah satu negeri dibawah naungan sultan kedah.... bila Siam serang Kedah...sultan kedàh minta bantuan Inggeris Sir Francis Light akhirnya Pulau Pinang dipajak(serah) pada Inggeris.... kerabat inj jugak yg serah kan Singapura ke Lee Kwan Yu hasil tipu muslihat singapore terlepas dari naungan sultan johor.. 13 mei berlaku srmasa kerabat ini yg jadi PM....talibarut yahudi zionis ddngan agenda pluralist pun datang dari nrgeri ini suma rakyat dah tahu Aljuboori talibarut zionis....talibarut Syiah dan libralis pun dari utara negeri pun sama Mat Sabu... Tun Dollah Badwi PM tidooor saja 5 negeri jatuh ke pembangkang...Tun Dr M jadi PM 3 nrgeri jatuh ke pembangjang termasuklah nrgeri kelahiran PM tsb.... Tun Razak dan Tùn Hussain Onn dari selatan semua nrgeri di bawwah kjaan BN....najib mewarisi kepimpinan haprak Pak Lah dari 5 nrgeri jatuh ke pembangkang 2 negeri iaitu Perak dan Tgganu kembali ke BN... kepimpinan najib sedang bersihkan kroni2 haprak warisan tun dr M(utara) dari menghancurkan malaysia..... fakta ini sudah cukup menyatakan jika mslaysia nak aman makmur PM perlu dipilih dari selatan semenanjung.....klu ada yg x puashati buktikan fakta ini salah....!!

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..