Full Width CSS

DAP Tuduh Projek Kroni Punca Hospital Sri Aman Terbengkalai ‪#‎TeamAdenan‬ ‪#‎TheAdenanWay‬ ‪#‎PRNSarawak‬


Pengarah Kesihatan Negeri Sarawak, Datuk Dr. Zulkifli Jantan memberitahu projek pembinaan Hospital Sri Aman tidak terbengkalai tetapi masih di dalam proses pemendapan tanah.

"Projek ini bukannya terbengkalai tetapi masih menunggu proses pemendapan tanah yang mana tapak dibiarkan bagi membolehkan tanah itu mendap sepenuhnya.
"Ia sudah menjadi standard projek pembinaan bagi memastikan bangunan yang dibina tidak terjejas oleh pemendapan tanah," katanya.

Kalau proses pemendapan tanah tidak dilakukan, dikhuatiri akan menjejaskan struktur bangunan yang akan menyebabkan dinding retak atau bangunan runtuh.


Kalau tak buat gitu, nanti ada pula pihak kata kerajaan guna kroni lah, tak pandai bina bangunan lah dan sebagainya seperti yang DAP tuduh terhadap kerajaan. Oleh yang demikian, untuk mengelakkan korang menjadi ahli nujum atau 'pakar' struktur bangunan ataupun arkitek, maka kerajaan guna pakai cara yang terbaik untuk mengawal keadaan tanah sini.

Siapa yang percaya dakwaan DAPig ni, memang tak bertamadun lah. Asyik dok percaya jer apa yang DAP katakan. Untuk info, projek ini bernilai RM200 juta dan pembinaan dilakukan di atas tanah seluas 20.6 hektar.

Harap maklum.

Post a Comment

0 Comments