Full Width CSS

[Video] Dr. Zakir Naik Tempelak Budak Pengajian Perubatan Kufur Nikmat


Saya baru balik daripada kuliah Dr Zakir Naik di Stadium Tertutup Gong Badak. Ada pulak pelajar perubatan tanya soalan bangang dengan niat sengaja mengutuk kerajaan sendiri dan cuba membangkitkan rasa marah terhadap kerajaan.

Soalan dia berbunyi sebegini.

Student : Kenapa kerajaan tidak menghargai pelajar perubatan seperti dia yang mungkin akan menemui penawar penyakit kanser? Kerajaan mengenakan caj pengajian yang tinggi hingga memaksa pelajar sepertinya berhutang dan menanggung riba.

Soalan si gadis itu diberi tepukan gemuruh dan sorakan oleh penonton (mungkin daripada student juga).

Dr. Zakir : Berapa yuran pengajian doktor di Malaysia?

Student : RM3600 setahun


Terkejut Dr Zakir. Kata Dr Zakir, kos pengajian perubatan di kebanyakan negara mencecah USD100k. Kira baik la tu kerajaan kasi subsidi banyak utk belajar perubatan. Lagipun Malaysia ada pinjaman tanpa faedah.

Yang pergi amik pinjaman ada riba tu pasal apa? Itu salah awak sendiri. Di Malaysia ada Pusat Zakat dan Baitulmal. Kalau tak mampu sangat boleh mintak kat sana. Malah, Dr Zakir sanggup membiayai pengajian student tu dan kawan2nya skali.

Dr. Zakir : But please dont blame your government.

Padan muka budak tu. Nak cari kesalahan kerajaan sangat, last2 diri sendiri yang malu. Tu la, pegi la dengar ceramah politik lagi.

Elok2 otak tu cerdik, terus jadi bangang. RM3,600 Is Peanut !


Sumber : FB

Post a Comment

3 Comments

  1. Budak2 sekarang banyak yg perasan hebat. Tapi sebenarnya bodoh dan bangang.

    ReplyDelete
  2. English pun tak betul, nak mengadu burukkan Kerajaan sendiri pada Dr. Zakir Naik....maluje

    ReplyDelete
  3. So sad...worst English ...what a shame to have a medical Dr. lady..in uni to spoke such "tergagap" three thousand sixty hundred!!! (36000) meaning thirty-six thousand ..wonder about her Dr.quality once graduate and most of medical journal in English....kufur nikmat ..subhanarlallh..

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..