Monday, May 16, 2016

Penipuan Sokongan Deklarasi Rakyat Menggunakan Senarai Pemilih Berdaftar Secara Tidak Sah?


Hangat cerita semasa ini apabila satu pendedahan yang dilakukan terhadap tindakan mereka yang cuba menjatuhkan Perdana Menteri DS Najib Tun Razak dengan cara mendapatkan tandantangan dan butiran daripada rakyat.

Seorang sahabat karib kepada suami Umi Aida si Khairudin tu mendedahkan seramai 10 orang 'sukarelawan' memang dibayar untuk mendapatkan tandatangan deklarasi rakyat. Mereka telah dipecahkan kepada beberapa kumpulan dan berkeliaran di kawasan tumpuan untuk mendapatkan sokongan. 

Menariknya lagi kebanyakan mereka ini berstatus ahli UMNO dan ada yang masih memegang jawatan sebagai Ketua UMNO Cawangan, Ketua Sayap Cawangan dan jawatan² lain. Bila UMNO Malaysia meminta untuk mereka yang berjawatan ini membuat penambahan ahli baharu dan mencari anak muda / beli untuk didaftarkan sebagai pemilih, punyalah liat nak bantu. Berkokok siang malam kata bukan kerja mereka.

Tapi bila bab² merosakkan parti, memang mereka yang berjawatan ini ke hadapan bantu sama menjatuhkan Presiden UMNO.

Lebih mengejutkan lagi, pendedahan tersebut turut memberitahu bahawa si maca yang dibayar tersebut turut mendaftarkan deklarasi secara haram menerusi pengambilan nama dari senarai pemilih yang berdaftar dengan SPR. Maka tak hairanlah sekiranya si pemimpin gila kuasa memberitahu bahawa mereka mempunyai sebanyak 1.2 juta sokongan.

* Saya syak nama saya pun dah 'diregisterkan' secara haram.


Sumber : REZQEEN HILL

3 comments:

  1. Apa lagi yang Kau nak cakap banyak???!!!

    Singapura pon dah siasat dan mendapati ada penyelewengan wang 1NajibMDB!!!

    Yang bermasaalah ialah NajibBongok bukan Tun M atau Deklarasi atau DAP!!

    Ada paham tak BONGOK!!!????

    ReplyDelete
  2. Cakap banyak pon tak guna!!

    Yang nyata komen pasal BloG Goblog kau pon tak akan disiarkan!!!

    ReplyDelete
  3. Kah kah kah ada macai meroyan. Aku set kan blog ni kena baca dulu komen sebelum dibenarkan publish sebab nk elakkan virus & spam, bongok. Lain kali biar ada akal sikit baru komen meroyan haha.

    Tlg siarkan laporan siasatan 'penyelewengan' wang 1MDB tu, kalau ada lah haha

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...