Full Width CSS

Signboard #SPRM Berlambak Di Pulau Pinang Tapi Lembap Nak Siasat ! #DAPRasuah #LGERasuah


Kalau SPRM guna alasan lewat buat siasatan terhadap Guan Eng disebabkan tiada pejabat cawangan di Pulau Pinang, mungkin kita sebagai penonton (rakyat) boleh terima gak lah.

Tapi ni signboard jalan ke pejabat SPRM Pulau Pinang merata-rata tempat ada tapi bila part buat kerja, LAMBAT macam siput.

Tak efisyen langsung.

#DAPRasuah
#LGERasuah

Post a Comment

3 Comments

  1. Pada saya SPRM tidak lembab.

    Bila Kerajaan-Najib dipenuhi skandal, emej tercalar-teruk akibat kehilangan WANG Rakyat melalui 1MDB, berbelanja mewah, boros dan membazir WANG Rakyat RM7.2 Billion dalam 5 tahun bayar pemasihat dan Konsultan (Omputih pun ada)....menyebabkan BN/UMNO dan institusi penguat-kuasa kehilangan 'taring', credibilty, integrity dan maruah. Ditambah dengan kehilangan undi popular, dengan sendirinya Kerajaan-Najib 'hilang-telor' untuk ambil tindakan terhadap DAP ataupun Guang Eng.

    Jika ROS pun 'hilang-telor' untuk ambil tindakan terhadap CEC haram DAP, jangan harap Kerajaan Najib 'ada-telor' untuk heret Guan Eng ke mahkkamah atas tuduhan rasuah dalam pembelian Banglo. Dengan bangsa sendiri (sebagai contoh Khir Toyo yang dijadikan kambing-hitam untuk membuktikan bahawa BN 'serious' memerangi rasuah) baru ada-telor.

    Oleh yang demikian, SPRM juga menghadapi situasi serba-salah yang sama. Mereka baru saja terhantuk-tembok dan ternampak 'gagal' bila menyiasat RM2.6 Billion, walaupun jelas ada salahlaku (masuk akaun peribadi Najib). Jika SPRM heret Guan Eng ke Mahkamah, sudah tentu Peguam Guan Eng akan bangkitkan isu RM2.6 Billion yang jauh melibatkan WANG Rakyat lebih besar. Lagi pun, DAP punyai ramai ahli politik-peguam yang digeruni, walaupun Karpal Singh sudah tiada. Sudah tentu, jika isu Banglo Guan Eng dibawa ke Mahkamah, 1MDB akan dijadi isu politik berpanjangan dan jangan terkejut jika ia berlarutan sehingga menjadi isu perkauman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya dia ni tak baca akhbar langsung. Masih dok bangkitkan isu 2.6 tu juga.

      Delete
  2. Andaian atas andaian atas andaian atas andaian YANG BENGANG....TAHAP TINGGI

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..