Thursday, June 15, 2017

Orang Ramai Melahirkan Rasa Tak Puas Hati Sebab Harga Minyak Turun Bulan Ini


Menurut Rafizi Lembu Ramli, harga petrol dan diesel dijangka terus meningkat pada beberapa bulan akan datang dengan RON95 boleh mencapai tahap RM2.70 seliter pada Jun.

“Hari ini saya ingin menambah lagi berita buruk kepada rakyat Malaysia dengan memberi amaran lebih awal bahawa harga petrol dan diesel dijangka terus kekal pada paras yang tinggi (sekitar RM2.30 seliter) dalam beberapa bulan akan datang.

“Malah, saya menjangkakan harga petrol dan diesel akan terus naik pada beberapa bulan akan datang dan berkemungkinan mencecah RM2.70 (seliter) menjelang Jun 2017 sekiranya harga siling tidak diperkenalkan dan subsidi tidak dikembalikan,” katanya dalam kenyataan media hari ini.

TAPI..

Masalahnya harga minyak sudah 3 minggu turun dengan bergaya. Bertambah pelik kenapa Rafizi sebelum ini beriya² menghasut rakyat dengan mengeluarkan kenyataan menakut²kan orang ramai.

Walhal harga minyak hari ini ditentukan dengan kadar semasa pasaran dunia. Sekurang²nya harga minyak bertukar naik atau turun sekurang²nya 4 kali sebulan dan tidak menimbulkan suasana kurang senang di kalangan pengguna.

Tapi ini orang PKR, hati sudah busuk. Semua orang dihasutnya supaya membenci kerajaan Barisan Nasional. Itu belum cerita bab kajian awesome jahanam dilakukan Rafizi kononnya harga barang akan turun sekiranya harga minyak turun. Tetapi ia tidak menjadi kenyataan langsung dan rakyat masih mempercayai kata² kaki putar belit.



No comments:

Post a Comment

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...