Full Width CSS

#Bajet2018 Adibah Noor Sebagai Medium Penyebar Kebencian Terhadap Kerajaan


Netizen dah sedia maklum bahawa peranan Adibah Noor hari ini bukan saja sebagai penghibur bahkan sebagai medium penyampai kepada mana-mana pihak sekiranya terdapat kalangan artis yang tidak berpuas hati terutamanya terhadap Kerajaan Barisan Nasional.

Jika pembangkang mempunyai media pengantara seperti MalaysiaKini dan FMT, maka kalangan artis mempunyai Adibah Noor. Muka, jari, badan tebal hadapi segala rintangan.
Untuk info pertamanya, sebuah syarikat kontraktor bernama Memories Entertainment telah dilantik oleh Kementerian Belia & Sukan (KBS) berhubung dengan segala hal hiburan dan artis untuk persembahan pada temasya Sukan SEA dan Sukan Para.

Kedua, segala hal atau urusan pembayaran akan dilakukan oleh syarikat kontraktor terbabit kerana mereka yang telah menjemput dan mengaturkan segala persiapan untuk artis. Mereka telah dibayar 75% daripada jumlah yang dipersetujui bersama.

Ketiga, kita faham tujuan Adibah Noor fokus kepada point Bajet 2018 itu bertujuan merujuk kepada KBS. Namun sebenarnya syarikat kontraktor tersebut tidak terlibat mahupun ada kena mengena dengan pembentangan Bajet 2018. So dekat sini, Adibah dah tersalah balun.

Keempat, setelah dihubungi oleh pihak tertentu bagi menerangkan perihal sebenar, beliau masih lagi enggan memadamkan posting berkenaan kerana...

a. Adibah Noor adalah seorang pembangkang.
b. Adibah Noor mahu menanam kebencian buat followers nya terhadap kerajaan Persekutuan.
c. Malu dan ego untuk akui kesalahan dirinya.

Selama ini kita pernah mendengar atau terbaca mengenai perbahasan tentang keburukan atau aspek negatif yang terdapat di ruangan media sosial dan sikap jelek artis di mata masyarakat, Adibah Noor ada salah seorang contoh 'terbaik' dalam bab tersebut.

Post a Comment

0 Comments