Full Width CSS

Wanita Buat Laporan Polis Dakwa Kereta Hilang Di Kompleks Parking Tapi Sebenarnya...


Ini kisah menyayat hati yang benar² berlaku di dalam masyarakat kita di sebuah bandar yang diberi nama Kuala Lumpur. Hal ini terjadi kepada seorang wanita bernama Ka Kemm (bukan nama sebenar). Beliau telah kehilangan kenderaannya dan beranggapan ianya telah dicuri.

Menurut posting di twitter milik mangsa, beliau telah meletakkan atau parking kenderaannya dalam keadaan baik di Kompleks Letak Kenderaan Bertingkat MRT Sg. Buloh untuk destinasi lain atau bekerja di kawasan berhampiran

Ketika hendak pulang, beliau mendapati kenderaannya tiada di tempat parking yang diletakkan pada awal pagi ini. Maka beliau terus berteriak melalui akaun twitter miliknya dan mengharapkan netizen dapat membantu beliau mencari kenderaan miliknya yang telah 'hilang' 'dicuri' orang.


Tidak terhenti setakat itu sahaja, beliau mengambil keputusan untuk membuat laporan Polis terhadap hal yang menimpa dirinya namun tidak menamakan kealpaan mana² pihak yang disyaki gagal menjaga dengan baik kenderaan miliknya seperti yang diposting di dalam akaun twitter sebelum itu.


Rentetan hal tersebut, beliau telah membuat aduan kepada pihak MRT untuk tindakan selanjutnya. Beliau masih berharap kereta yang telah 'dicuri' orang tersebut dapat dijumpai semula.


Namun masih ada sinar harapan buat beliau apabila kenderaan tersebut telah ditemui dengan selamat di dalam bangunan kompleks yang sama tetapi berbeza kotak parking dan tidak seperti yang digambarkan oleh beliau pada awalnya.

Beliau parking di tingkat 2A tapi pergi cari kereta di tingkat 3A. Bukankah kelakar perbuatan tersebut? Hahaha


Carian di twitter miliknya juga mendapati posting mengenai kehilangan kenderaan ini masih belum dipadam dan tidak dinyatakan kenderaan tersebut telah ditemui ataupun belum. Juga adakah laporan Polis telah ditarik balik atau beliau masih membiarkan pihak Polis melakukan siasatan lanjut hihi.

Pengajarannya amat mudah untuk difahami ;

1. Jangan mudah membuat kesimpulan dengan menuduh kesilapan orang lain walhal kesilapan itu sendiri datang daripada diri sendiri.

2. Tiang tempat parking tu ada nombor untuk rujukan dan bukan saja² ditulis nombor. Lain kali ambil gambar tiang dan simpan kalau tak leh nak ingat dalam benak kepala tu.

Inilah masalahnya orang zaman sekarang, masalah sendiri dihalakan punca kononnya datang daripada orang lain. Pastu tuduh semua salah UMNO pula. Ehhh~

Post a Comment

3 Comments

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..