Full Width CSS

Inilah Akibatnya Sokong DSAI












Ramai yg merungut mengenai kesesakan jln raya yg berlaku pagi smlm, dh la minyak mahal. Lepas tu jem plak sampaikn ramai juga yg terlewat smpai ke tempat keje. Ini termasukla juga wakil rakyat yg terlewat masuk ke Dewan Parlimen. Semuanya adalah disebabkn sekatan jln raya yg dilakukan oleh pihak Polis bg menghalang berlakunya perhimpunan haram di Parlimen.

Difahamkn Polis telah menghalang kedatangan org-org yg tak berkaitan ke dalam kawasan merangkumi lima kilometer radius dari bangunan Parlimen dan juga seramai 1,600 Polis trafik ditugaskn utk sekatan jln raya ini dibeberapa lokasi.

Ada segelintir pihak melontarkn kesalahan pd pihak Polis krn disebabkn sekatan jln raya ini. Kata mereka, kalo Polis tak buat roadblock mst takde jem mcmni & tak smpai lewat ke pejabat.

Tp sedar atau tidak sbenanye semua ini bknla kesalahan Polis. Pihak Polis bertanggungjawab menjalankan tugas menjaga keamanan. Itula tujuan sbenar pihak Polis mengadakan sekatan. Semua ini dilakukn demi menjamin keselamatan kita bersama.

Bayangkn Polis tidak adakn sekatan jln raya dan perhimpunan haram tanpa permit ini dijalankn secara berleluasa pastinya keselamatan awam akan tergugat, byk jln akan berlaku kesesakan krn perhimpunan haram ini pastinya akan meliputi jln-jln utama di sekitar kL.

Itu pasal la Polis mengadakan sekatan besar-besaran di setiap jln keluar masuk kL. Keseluruhannya pihak Polis tidak boleh dipersalahkn disebabkn masalah demikian. Dalam permasalahan ini, satu pihak shj yg bole dipersalahakn iaitu penganjur @ perancang utama perhimpunan haram ini. Tidak lain tidak bkn pastinya DSAI.

Jika tiada sokongan kpd DSAI, maka akan tiadalah permasalahan yg kita alami skrg ini. Ternyata ia menyusahkn ramai org. Ini soal bersangkut paut dgn rentetan kejadian terbaru yg kita dgr setiap hari di ruangan berita semasa berkenaan isu liwat, ugutan bunuh, menyorok di kedutaan Turki, angkat sumpah Al-Quran, Mufti & Jakim dan usul tidak percaya kepimpinan Pak Lah.

Pikirkan sejenak, mengapa terjadinya begini?

Post a Comment

4 Comments

  1. Today Islamica Magazine published an open letter signed by over 40 leading Muslim religious scholars, leaders and activists from around the world urging the Malaysian government to protect the civil liberties of the former Deputy Prime Minister, Anwar Ibrahim. We ask you to do three things today:
    1. Read the open letter by clicking here
    http://www.islamicamagazine.co...
    2. After reading, endorse it by adding your name to the list of signees
    http://www.islamicamagazine.co...


    p/s:mana ada penganjuran perhimpunan hari tu.polis yg memandai buat road block.hehe.mmg salah polis

    ReplyDelete
  2. http://www.islamicamagazine.com/general/Open-Letter-Concerning-Anwar-Ibrahim.html

    ReplyDelete
  3. 1 lagi artikel palsu dari blog ini?

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..