Full Width CSS

Sepintas Lalu~

Hah lama plak tak update entry kt blog ni..

Sedar² je byk plak cite menarik terutama di negeri Pakatan Rakyat.

Meh kite usha citer menarik spjg minggu ni plak..

CERITA 1
GAPENA buat repot polis utk menghapuskan pembelajaran bhs Inggeris dlm mata pelajaran Math & Sains.

Elehhh poyo la dorg ni, ms time Tun Mahathir memerintah dlu. Takde sape plak nk tentang. Ni bende dh 3 4 thn baru la nk tentang. Tp bukankah belajar dlm bhs Inggeris lebey berkesan dan secara tak langsung penguasaan bhs Inggeris di kalangan bdk skolah jd lebey baik..

Kita sdr tau, kalo anak bangsa kita nk blaja bhs Inggeris mmg malas. Tp ini lah salah satu cara utk mereka blaja menguasai bhs Inggeris..

Soal memartabatkn bhs Melayu tak timbul krn byk lg subjek di sekolah diajar dlm bhs Melayu. Adakah GAPENA mahu carik publisiti murahan?

Jika betol² mahu perjuangkan bhs Melayu, sila buat laporan polis & memorandum serahkan pd menteri² kabinet M'sia. Suh menteri² bckp dlm bhs Melayu semasa berucap & sidang media.


CERITA 2
Isu Karpal saman Sultan Perak semakin reda. Tp harus diingat, kita jgn lupa apa yg telah berlaku. Ini soal Institusi Kesultanan Melayu kita. Sekali diusik, maka akan berkali² akan dipersoalkan kewajaran Institusi Raja.

Pakatan mmg bijak memutarbelitkan dakwaan mereka dan kita yg melihat, mendengar & marah pasti sedikit demi sedikit lupa akan apa yg telah terjadi setelah isu lain ditimbulkan.

Kita jgn habiskn cerita Karpal sehingga di sini shj, kita panjangkn sehingga Karpal diambil tindakan undang².


CERITA 3
Mufti Perak dicaci oleh fanatik PR. Suatu ketika dlu, Dato Seri Hj Harussani pernah dipuji & dipuja akan pendapat beliau yg bole diterima pakai oleh semua org terutama bg penyokong² PAS amnya. Tp bile hal Institusi Raja disentuh maka ramai pula yg mengutuk dan mencaci Mufti Perak ini.

Ape kehenye yob? Kdg² tak semua yg kita pikirkn tu betol² belaka. Ada juga salahnya dan tidak sependapat dgn org lain. Fikirkanlah..


CERITA 4
Cite Adun di negeri S'gor yg dakwa kononnya gambar bogel dia dh tersebar luas. Tp yg peliknye nape aku tak dapat² lg gambar tu, aiyarkkk..

Haiiiii mcmna gambar tu bleh tersebar erk? Kalo betollah spt yg didakwa setengah pihak kononnya gambar tu diambil & disebarkan oleh bekas bf dia, isk tak bermoral la dia ni. Tak kawen tp dah duduk tdo sebilik dan maka itu elok lah letak jawatan utk semua jawatan yg disandang.

Kata K'jaan PR suatu ketika dlu, mereka akan jd k'jaan yg BERSIH. Maka segala kekotoran hendaklah dibersihkan. Yg 'kotor' perlu ditanggalkan supaya tidak terlihat kecacatan pd k'jaan tu nnt.

Terbaru Khalid Brahim & Azmin Alii mempertahankan 'kekasih' hati mereka. Mereka kata akan menyiasat perkara ni terlebih dahulu. Tak boleh buat keputusan tiba² tanpa alasan yg kukuh.

Deyyyy org kita di M'sia ni takleh terima yg bogel² tau. Skandal seks Soi Lek pun kita amek serius dan dia sanggup letak jawatan. Apatah lg dia pun juga patot letak jawatan.

Kesimpulan yg dpt aku ramalkan, kerajaan BN akan dipersalahkan juga nnt. Korg bogel, BN salah. Korg buat hal kt Perak, BN salah. Apa saja korg buat mestilah BN salah. Semuanye salah BN..


CERITA 5
Lim Guan Eng diugut bunuh. Takde pedulik aku kalo dia kene ugut bunuh tp sayanglah dia masih muda utk dibunuh. Sepatotnya carik yg tua dari dia dan yg byk bunyik tu + yg OKU tu.

Tp yg musykilnya nape Gerakan Penang pulak buat repot utk Ketua Menteri mereka? Pelik~ Depa nk jawatan ka? Ka depa nk peruntukan? Ka depa saja berlakon baik dpn Guan Eng?? Musykil aku..


CERITA 6
Pagi ni baca update entry dr TAIPINGMALI cite psl blog dr Indonesia yg mengutuk negara kita ni. Habeh semua bende dia korek psl M'sia.

Sian, negara sdr pun huru hara dah mula nk kutuk² negara org. Meh click sini. Mmg kesian.

Terbaru ada plak kes lanun Indon serang bot polis. Hah meh baca lagi Lanun Pailang

Layan~

Post a Comment

14 Comments

  1. Salam Reez,
    lama ko x update blog ingtkan g bertapa hehe

    Yeap..mcm² hal..
    seronok baca dan seronok utk di fikirkan.

    Aku fokus isu GAPENA dan YB Eliza.
    yg GAPENA ni mmg musykil nape skrg br timbul isu ni.saje nk cari pasal.Sebelum ni oke je.

    YB Eli..asek² ckp sal hak privasi..ya itu betul..Nk tidor bogel sape kisah kan?
    suka hati la...
    Tapi cane gmbr tu boleh di ambil.Katanya ex bf dia?
    owh...jadi fikirkan lah sendiri 'kisah belakang tabir' itu ya.

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Saya tertarik dengan isu blog indonesia tu. Lupa daratan sungguh org indon ni. Kita selalu bantu mereka, mereka pijak kita balik.

    Tak ada tamadun.

    ReplyDelete
  3. Dia dah nak letak jawatan.

    Pastikan dia letak dan gambar bogel dia tetap tersebar.

    ReplyDelete
  4. Anonymous 18Feb09,

    aku takleh siarkan komen ko psl komen berbau cemburu dan mengutuk aku secara melampau².

    Jd utk mengelakkn org lain yg mmbaca blog ni bengang dan nyirap kt ko better aku REJEK dlu komen² ko..

    Harap jgn serik kasik komen lg ye.. Thanks

    ReplyDelete
  5. tu la pasal.....
    ko kutuk pekatan rakyat senang2 hati ko yek?

    bile org kutuk ko? tau pun marah kan? so lpas nie... nak kutuk org biar lah berpada-pada ok?

    sincerely:
    anymous 18feb09

    ReplyDelete
  6. wahhhhh takotnye~

    ini blog aku, suke hati aku nk tulih ape..

    dan suke hati aku gak nk rejek atau publish komen yg kureng~

    ReplyDelete
  7. Hoi!!!! Makyeh!!!!

    Macam mana kau pergi eja perkataan "takut" tu jadi kepada perkataan "takot"? memang betul-betul siamang + cipan lah kau ni!!

    Patutlah kau ni tak setuju PPSMI dibubarkan? Sebab Kau "takot" kalau manusia-manusia semazhab dengan kau diejek sebab dah besar panjang tapi tak tahu nak guna Bahasa Melayu dengan betul!!!

    Kau tu!! Bahasa Inggeris SPM pun cukup makan... Ni nak canang satu dunia pergi marah kat GAPENA sebab nak mansuhkan PPSMI.

    Dan aku cabar kau wahai blogger kalu berani "publish" komen aku, tu pun kalau kau ni anak Jantan...

    ReplyDelete
  8. hahaha..

    takotnyeeeee~

    sbenanye sape yg tak reti gune bhs melayu ni? dlm bhs melayu, tanda !!(seru) diletak di akhir perkataan..

    nk tau nape bhs inggeris aku ckup mkn? sbb dlu aku blaja sains & math dlm bhs melayu..

    hahahaii bdk br nk blaja jd blogger rupenye ye..

    jgnlah tau kritik sje, cube blaja buat story & kasi org komen entry anda..

    lepas tu rasai la sdr bagaimana menerima komen yg bkn sependapat dgn kite spt eisya post ni..

    *mmg sengaje aku eje tak betol sbb lebey mudah menaip dol..

    ReplyDelete
  9. Bro,

    Teruskan update blog!
    Saya sokong blog ni walau saya tak pandai ber blog.

    ReplyDelete
  10. Kononya saudara wahai blogger sebagai BPN. Lihatlah apa yang saudara sudah buat?

    Menghentam keromo sahaja penggunaan Bahasa Melayu warisan sezaman!

    Saya juga kurang bersetuju dengan cara Eisya menghentam anda! Tetapi apa yang dikritik olehnya memang ada kebenaran.

    Anda terlalu gopoh mengikut darah muda dengan mencampuradukkan kemarahan anda dengan penggunaan bahasa yang sama sekali sungguh menyedihkan.

    Kalaulah Saudara Faisal Tehrani melihat cara anda menulis sesungguhnya pasti sama sekali dia tidak mengetahui bahawa saudara adalah seorang belia yang sudah berfikiran matang dan mampu membedakan baik dan buruk.

    Sungguh menyedihkan!

    ReplyDelete
  11. Anonymous,

    Hmmm penggunaan bhs Melayu yg elok, ejaan penuh tiada ayat² singkat. Tp mgkin utk isu ni je kot ko ngeja pjg² gini.

    Kita jgn jd terlalu ego utk menyatakan kebenaran. Adakah saudara Anonymous menaip sms menggunakan bhs & perkataan Melayu sepenuhnya? Ada perkataan pendek @ ringkasan x?

    Begitu juga aku, aku sdr pun gune. Bhs Melayu tetap aku junjung. Tp apa yg aku cube smpaikn ni adala pandangan aku terhadap GAPENA yg x bersetuju dgn dasar pembelajaran bhs Inggeris dlm Math & Sains.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..