Full Width CSS

Beranikah Kita?

Semakin lama semakin kurang ajar bangsa yg tak kenang budi ni.

Selepas laungan AZAN mereka persoalkan dan mereka bantah. Kali ni mereka berani mencabar lagi !!

Ibarat sengaja menyalakan api dalam sekam. Tindakan si mangkok jamban ini dilihat spt sengaja mahu mencetuskan huru hara, perasaan tidak puas hati dan benci kpd org ISLAM.

Mengapa perlu diungkitkan lagi isu ini??

MALAYSIA adalah sebuah negara ISLAM. Memang sudah tertulis dlm PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN bahawa ISLAM adalah agama rasmi. Tidak menjadi masalah jika kerajaan sedia ada ini menyediakan peruntukan ihsan yg besar utk membina MASJID. Kerajaan tidak begitu kejam utk tidak memberi peruntukan ihsan juga pada kaum² lain di negara ini utk menjalankan aktiviti keagamaan meraka.

Tidak hairan sekiranya suatu hari nanti DAP berani mempersoalkan Muzakarah Tahunan & Pertandingan Hafazan AL QURAN peringkat antarabangsa dan juga aktiviti² berteraskan ISLAM yg diadakan di negara ini setiap tahun.

Perlahan² mereka cuba menyuntik 'racun' dlm fikiran rakyat agar rakyat terutamanya bukan ISLAM mula mempersoalkan beberapa tindakan kerajaan yg dianggap tidak adil pd kaum lain.

Tidak terperanjat sekiranya suatu hari nanti kerajaan juga akan dipersoalkan mengapa subjek Pendidikan Islam diajar di sekolah² kebangsaan.

Dalam mengharungi hal² ini, kita sering tertanya dan terus bertanya sambil berteka teki samada pihak lain akan turut berkongsi apa yg kita rasakan ??

Ke mana hilangnya suara² sumbang yg dahulu begitu berani menegakkan ISLAM sehingga sanggup 'membunuh' saudara seagamanya demi kepentingan dan kesepakatan politik hak tuihhh mereka ??

Mana para sukarelawan yg sanggup menjadi benteng dan tembok bagi mempertahankan pemimpin mereka dari diganggu gugat ??
Adakah pemimpin diutamakan atau AGAMA ??!!

Mana peginya kepercayaan kpd TUHAN, kepentingan AGAMA dan keutuhan IMAN mereka?

Mengapa diam membisu tanpa ada sebarang laungan penentangan ??

Adakah kerana mereka sebulu dgn kamu??

Atau kamu takot berbuat demikian kerana tidak diredhai oleh tok guru ??


BULLSHIT !!

Post a Comment

0 Comments