Full Width CSS

ALLAH & GEREJA


Pic kt atas ni antara anak² muda Islam yg cetek fikirannya. Korang baca dan korang sdr bole nilaikannya.

Asalnya aku takmo mengulas tentang isu penggunaan nama ALLAH utk gereja pasal menghormati arahan dari Menteri² dan Ketua Polis Negara tp aku perlu bersuara sedikit di sini.

Pada dasarnya mmg aku tentang sekeras²nya penggunaan isu kalimah ALLAH oleh orang bukan Islam kerana ia bole mendatangkan keburukan pd masyarakat Islam itu sendiri.

Sbg contoh, andainya satu hari nnt anak² muda Islam malas membaca Al-Quran kerana bg mereka ayat² Quran terlalu sukar utk dibaca dan difahami. Jadi bg mereka yg mungkin berpikiran cetek pula, mengandaikan bahawa membaca bible sama juga spt membaca Al-Quran kerana kita berkongsi Tuhan yang sama yakni ALLAH.

Kalo la kita umat Islam pd hari ini tidak menentang tentang isu ini, mgkin inilah kesilapan paling besar yang kita pernah kita berikan pd generasi akan datang. Mgkin bg sesetengah org, nama ALLAH tidak begitu penting kerana ALLAH mempunyai 99 nama. Itu adalah tanggapan orang yg tidak mahu berjihad ke jalan ALLAH dan org itu adalah org yg menggunakan nama ISLAM utk kepentingan peribadi semata².

Kemungkinan suatu hari nanti jika kita biarkan perkara ini berlaku dan berlalu begitu shj, rumah ibadat kita surau dan masjid pula akan diminta utk mereka sembahyang. Bygkan masjid kita dipenuhi dgn kitab² bible, colok² dan susu yg basi.

Perkara ini sangat merisaukan aku dan korang juga pastinya. Sesetengah orang tidak perasan akan hal ini. Kerana terlalu taksub utk menjaga 'keharmonian' & hati kaum lain.




Hah korang baca tgk snapshot picture ni. Memalukan sungguh bergasak menuduh UMNO yg membuat angkara membakar gereja. Menuduh tanpa usul periksa dan lebey arif daripada Polis yg masih melakukan siasatan.

Aku cadangkan pd sesiapa yg kaki bakar tu, tolong bakar mamat yg post outbox ni. Inilah orang yg akan menghancurkan bangsa dan agama kita nanti.

Post a Comment

1 Comments

  1. jemputan program dialog bersama pemimpin,
    sila emailkan nama penuh, no ic, nama blog dan no telefon ke darulehsantoday.blog@gmail.com dengan kadar segera untuk booking tempat duduk.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..