Ads Top


Sudahkah anda mendaftar sebagai pengundi / pemilih?
Kalo sudah, baguslah tetapi jika belum, anda wajib mendaftar sebagai pengundi / pemilih.
Takda bayaran dikenakan untuk mendaftar.

Syaratnya adalah anda sudah berumur 21 tahun ke atas.

Hanya perlu bawa kad pengenalan (mykad) ke mana-mana Pejabat Pos Malaysia kemudian bagi tahu kat kaunter, nak daftar SPR.

Skg ni pun dh byk dh tmpt daftar pengundi SPR di kompleks membeli belah. Kalo ada kaunter daftar yg dikendalikan parti-parti politik, boleh juga anda mendaftarkan diri kerana ia akan terus direct online ke Ibu Pejabat SPR.

Mendaftar sebagai pengundi tidak beerti anda wajib mendaftar menjadi ahli parti politik seperti UMNO, MCA, MIC, PAS, PKR, DAPig dan lain-lain. Itu adalah optional je.

Kalo ada adik beradik, sedara mara, jiran tetangga dan rakan-rakan yg belum mendaftar lagi, sila bawa mereka juga. Mudah dan pantas.

Pastikan daftar undi di tempat anda bermastautin. Cth, kampung anda di Perlis tapi tinggal di Cheras, Kuala Lumpur. Maka bolehlah daftar utk mengundi di Cheras. Bukannya apa, sebenarnya lebih mudah kerana nak balik kampung pun jauh, kos lagi tu. Tarikh mengundi boleh jadi bila-bila masa saja.

Apa yang penting..

SAYA TAK KISAH ANDA NAK UNDI PAS, PKR atau DAPig TAPI YG PENTING ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI. INGAT UNDI ANDA PENENTU MASA DEPAN !!!


Kalo nak masa depan yg baik dan generasi akan dtg tidak menyumpah kita maka wajiblah undi Barisan Nasional (BN) ;D

No comments:

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

All Right Reserved by REZQEEN HILL ®. Powered by Blogger.