Full Width CSS

Yeah Parti !!


Jenama parti politik di Malaysia ini umpama lambakan jenama barangan kecantikan & kosmetik yg byk terdapat di seluruh tanah air. Menurut pendaftaran parti di Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) ada 39 buah parti politik di negara ini. Dalam banyak² jenama tersebut, satu nama sahaja yg layak utk dipercayai iaitu Barisan Nasional (BN).

Pasal apa saya cakap BN?
Lihat sajalah terlalu banyak pembangunan dan nikmat yg dapat dikecapi dari pentadbiran BN. Bukan saja hari ini tetapi telah hampir 54 tahun dahulu kita sudah mula merasai nikmat ini. Apa yg pasti setiap tahun, nikmat yg kita perolehi bertambah² baik dan syukur, alhamdulillah nikmat kurniaan Allah S.W.T ini berkat usaha rakyat bersama berpadu tenaga membina negara Malaysia.

Itulah berkat dalam BN, di mana semua bangsa bersatu padu demi satu perjuangan iaitu memajukan serta membangunkan negara tercinta, Malaysia.

Dalam 'kemeriahan' parti politik di M'sia ini, terdapat 3 parti pembangkang yg 'femes' dan bakal menghuru-harakan negara.


Lihat di bawah..


i- Parti Islam Se-Malaysia (PAS) - lihat saja pada nama parti ni, sepatutnya disingkatkan menjadi PIS bukannya PAS. Mana datangnya abjad A pada awalan nama tersebut? Ini saja dh menunjukkan bahawa Parti Islam Se-Malaysia tidak betul dari mula pemilihan nama. Senang cerita, PAS adalah parti mabuk dan tiada pendirian yg teguh. Selagi Tok Guru nya masih di atas, selagi tu lah PAS tiada pendirian yg tetap. Hudud ke mana, huduh je nampak.

Kalo mereka berkuasa, alamatnya Malaysia boleh jadi mcm Kelantan, tiada pembangunan dan ekonomi negara lebih kurang tahap pasar malam je. Tambahan, jika nk taubat & kembali ke pangkal jalan, adalah tidak digalakkan join PAS kerana ia akan menyesatkan anda lagi.

ii - Democratic Action Party (DAP) - ada demokratik ker parti ni? bukankah perjuangan mereka ini lebih menjurus kepada Parti Komunis atau sama seperti parti di Singapura sana tu, People Action Party, (PAP)? Adakah DAP ikhlas berjuang sama-sama utk rakyat Malaysia atau adakah mereka berjuang utk anak, keluarga dan bangsa sendiri?

Jgn bermimpilah DAP akan memberi impak positif pada negara. Kalo mereka berkuasa, maka akan tergadailah negara Malaysia tercinta ni. Akan wujudlah sebuah lagi negara yg bertuankan Amerika dan tidak tertulis lagi pada passport larangan ke negara Israel. Org BN mampus ditembaknya.

iii - Parti Keadilan Rakyat (PKR) - hah parti ni mmg takda hala tuju yg tepat. Asas pembentukan parti ini adalah memperjuangkan nasib DSAI semasa dipenjarakan dahulu. Skg hala tujunya nak naikkan Penasihat parti menjadi Perdana Menteri.

Tujuan lain ditubuhkan adalah utk menghuru-harakan dan menjahanamkan negara. Skg ni dh ramai dh ahli dia lompat keluar parti pasal semuanya takut diliwat dan rawat. Makin berleluasa lah gejala gay breng ni, astaufirugallah al azimmm. Kalo mereka berkuasa, makanya kiamat lah dunia. Dajal ni, dajal !!



Kepada anda diluar sana yg masih lagi di atas pagar mahupun yg telah kembali ke pangkal jalan politik. Sedarlah selagi kita masih berkuasa, hak dan kebebasan rakyat tidak akan dinafikan. Undilah BN utk kesejahteraan anda dan warisan anda semua.

Kalau anda masih dok perkatakan isu harga minyak yg naik, sebenarnya anda masih lagi membiarkan minda tertutup dek pemikiran kolot pembangkang. Harga minyak naik bukan pasal kerajaan nak pekene kan rakyat tetapi pasaran harga minyak dunia telah naik mendadak. Lihatlah skg ni, kerajaan terpaksa menanggung banyak subsidi utk rakyat. Kalo takmo baca Utusan dan tonton TV1 & TV3 takpe tapi tontonlah CNN, CNBC, Al Jazeera. Lihat perkembangan dunia luar yg memberi efek kepada negara Malaysia.

Post a Comment

1 Comments

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..